فارس

یک استاد تاریخ دانشگاه داراب معتقد است که میراث فرهنگی این شهرستان، استان فارس و حتی کشور در پرداختن به دارابگرد، که اثری منحصر به فرد و مربوط به گذشته تاریخ تمدن ایرانی و اسلامیست، کم توجهی و کم لطفی کرده‌اند و این موضوع باید با ثبت جهانی آن، جبران شود.

موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز در سال ۱۳۵۳ با تلاش های دکتر صدرالدین شریفی حسینی با انتقال مجموعه شخصی ایشان تاسیس شد و در سال ۱۳۵۹ به مکان کنونی این موزه انتقال یافت.
در حال حاضر در این مکان موزه های مخابرات، سنگ شناشی، هوانوردی ، موزه برق، موزه گیاه شناسی ، آناتومی و مهمترین موزه آن یعنی جانور شناسی فعال است.
زیر بنای این موزه یکصدهزار متر مربع است این موزه در بلوار مدرس واقع شده .


عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد که ساماندهی وضعیت کارگران ساختمانی و استقرار جایگاه‌های ویژه آنها در مناطق یازده گانه شهرداری این کلانشهر در دستور کار قرار گرفته است.
فرمانده ناحیه سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز اعلام کرد:

توزیع 20 سری لوازم التحریر بین دانش آموزان نیازمند


   فرمانده سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز گفت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت در رزمایش کمک مؤمنانه سپاه ناحیه ثارالله (ع) شیراز با کمک سپاه فجر 20 سری لوازم التحریر بین دانش آموزان توزیع شده است.
دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور خبرداد:

یازدهمین سوگواره سرا سری شعر اقوام و عشایر کشور در شیراز

دبیر یازدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر کشور گفت: در راستای ترویج فرهنگ مذهبی عشایر یازدهمین سوگواره ملی شعر اقوام و عشایر کشور 17 شهریورماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس اعلام کرد:

توزیع 113 هزار بسته معیشتی

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: درراستای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و اجرای طرح موساوات، از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا کنون 113 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و محرومان توزیع شده است.
نخستین کوچه گالری ایران در گذر تاریخی نارنجستان قوام شیراز در محله گودعربان جنب باغ موزه نارنجستان قوام با حمایت شهرداری منطقه تاریخی شیراز در سال ۹۸ توسط دکترعادل یزدی،هنرمند نقاش،مجسمه ساز وتیم همراه به صورت بداهه پردازی اجرا گردیده است.هدف اصلی از اجرای این پروژه جذب گردشگر با رویکرد تقابلی میان سنت و مدرنیته در بافت تاریخی شهر شیراز بوده است که چشم هر رهگذری را به خود جلب میکند و هم اکنون پس از گذشت ۳ سال نیازمند حمایت ارگان های ذی ربط به جهت احیا این گذر و بافت های تاریخی از این قبیل میباشد.
منبع: تسنیم
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

کرونا در فارس 5737 قربانی گرفت


 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس در استان فارس پنج هزار و ۷۳۷ نفر براثر ابتلا به این بیماری منحوس جان خود را از دست دادند.
رئیس پلیس راهور استان فارس اعلام کرد:

اجرای طرح منع تردد در فارس


پلیس راهور استان فارس گفت: در راستای مقابله با بیماری کرونا، اجرای طرح ممنوعیت تردد در استان فارس اجرایی و عملیاتی شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس اعلام کرد:

اجرای ۲ طرح اطعام و احسان حسینی در فارس

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان فارس  گفت: در راستای تکریم ماه محرم و صفر، هم‌زمان با سراسر کشور طرح اطعام حسینی در استان فارس اجرا می‌شود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس اعلام کرد:

64 شهرک و نواحی صنعتی در استان فارس

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان فارس گفت: با تلاش‌های انجام شده بیش از 64 شهرک و نواحی صنعتی در استان فارس مشغول ارائه خدمات تولیدی و اقتصادی هستند.
رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در این استان، براساس گزارش‌های مردمی، فردی که اقدام به جعل هویت پزشک جراح بود را دستگیر کردند.