فارس

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به بهبودی ۴۵۱ هزار و ۵۷۰ نفر معادل ۹۷ درصد بیماران مبتلا به کووید۱۹ استان از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، اظهار داشت: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در جامعه و اهمیت مراجعه زودهنگام مردم استان به مراکز واکسیناسیون برای دریافت واکسن کرونا ضروری است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت: هم اکنون یک شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. شهرستان استهبان هم اکنون در وضعیت قرمز قرار دارد و این شرایط ممکن است دیگر شهرستان های استان را نیز درگیر کند.
وزیر نیرو گفت: یکی از رویکرد‌های مهم در این دوره انتقال آب فلات مرکزی و استان‌هایی است که فاقد آب مطمئن به‌ویژه بخش صنعت و شرب هستند. یکی از این راهکارها تامین این آب از دریای خلیج فارس است.
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در روستای کناره، یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور حضور یافت و از نزدیک با شماری از دامداران و کشاورزان روستا گفتگو کرد.
رئیس جمهور گفت: بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است.
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: در کنار معیشت مردم و اقتصاد مردم حتماً باید به بحث فرهنگ هم توجه شود تلاش ما این است که جلوی ریخت و پاش ها و هزینه های بیهوده گرفته شود و همه اینها برای خدمت به مردم به کار گرفته خواهد شد..
رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس در روستای کناره، یکی از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای کشور حضور یافت و از نزدیک با شماری از دامداران و کشاورزان روستا گفتگو کرد.
وزیر بهداشت گفت: سفرهای استانی دولت هر هفته انجام می شود و بنده به نمایندگی از دولت به جنوب فارس سفر کردم تا مشکلات و مسائل این منطقه را مشاهده، جمع بندی و در جلسه شورای اداری استان، مطرح کنم.
رئیس جمهور در بدو ورود به شیراز بیان کرد؛

تمام تلاش دولت برای کاهش مشکلات خشکسالی در استان فارس است

رئیس جمهور دقایقی قبل در بدو ورود به شیراز گفت: حدود ۱۰۰ طرح برای حل مشکلات استان فارس مطرح و بررسی شده است خشکسالی از جمله مشکلاتی است که هم مردم این استان و هم دولت را رنج می‌دهد
معاون عمرانی فرمانداری کازرون با بیان این‌که آتش‌سوزی ارتفاعات مشرف به کارخانه سرامیک سابق این شهر و مناطق قلعه سید و ناصرآباد مهار شده است، گفت: تلاش برای خاموش کردن آتش در ارتفاعات منطقه کمارج ادامه دارد.
رئیس کل دادگستری استان فارس در سفر سرزده به شهرستان جهرم، ملاقات چهره به چهره با زندانیان داشت و به بررسی مشکلات مددجویان و همچنین دیدار با برخی قضات و کارکنان دادگستری این شهرستان پرداخت. همچنین زمینه آزادی 16 تن از زندانیان را فراهم ساخت.
فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به این موضوع که رعایت نظم و امنیت خط قرمز پلیس است، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، 190 نفر اراذل و اوباش که امنیت شهروندان را به مخاطره انداخته و موجب بی نظمی در جامعه شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس:

بیش از ۳۱۵ کیلوگرم تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف ۳۱۵ کیلو و ۳۸۰ گرم تریاک در بازرسی از یک سواری لیفان خبر داد.
رئیس مجمع نمایندگان مجلس استان فارس با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری شیراز ۶ هزار میلیارد تومان پول نقد است گفت: من قول می‌دهم این بودجه اگر درجای خود خرج شود بسیاری از مشکلات اساسی شهر حل می‌شود.