خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی عنوان کرد: ۲۵ مرکز افق با هدف ارتقای عملکرد و توزیع مناسب خدمات اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه و امام زادگان استان در سال جاری راه‌اندازی شد.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: پخت نان چاپاتی، مختص پذیرایی ترکمن‌های شهرستان راز و جرگلان در آیین‌های مختلف، مستندسازی و در فهرست آثار ملی (میراث معنوی) کشور قرار گرفته است.
معاون میراث‌فرهنگی خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش باران و برف‌ در روزهای آینده، آثار و بناهای تاریخی استان حفاظت و پایش شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی عنوان کرد: پیگیر هستیم تا دست‌کم ۲ بخش به شمار بخش‌های این استان در ۲ شهرستان افزوده شود.
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مانه و سملقان از همکاری مشترک با بنیاد علوی در راستای اجرای طرح‌های زیرساختی و توسعه‌ای در حوزه میراث‌فرهنگی این شهرستان خبر داد.

مسئول حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی از صدور رأی محکومیت برای فردی که اقدام به نگهداری اشیای تقلبی کرده بود، خبر داد و گفت: این متهم به تحمل حبس و ۴۸۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم و اقلام مکشوفه به نفع میراث‌فرهنگی ضبط شد.

تجهیز مرکز تخصصی دام شهرستان؛

هدیه فولاد خراسان برای ارتقای دامداری فیروزه

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان با حضور در نشست «ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان فیروزه» ضمن تاکید بر ایفای مسئولیت اجتماعی مجتمع در حمایت از مشاغل بومی و ارتقای کیفیت تولید روستایی، دو دستگاه پیشرفته تشخیصی دامپزشکی را به مرکز تخصصی دام فیروزه اهدا کرد.
بانک کشاورزی با حمایت 60میلیارد ریالی از واحد تولیدی آونگ سپاس یکتا به عنوان بزرگترین واحد تولیدی فرآورده های لبنی استان خراسان شمالی همچنان به عنوان بانک حامی تولید، اشتغال و کارآفرینی در صنعت غذایی کشور ایفای نقش می کند.
تعداد بیماران بستری در خراسان شمالی طی ۱۰ روز اخیر بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و این در حالی است که دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی امر، جلساتی بدون رعایت پروتکل‌ها برگزار می‌کند.
استاندار خراسان شمالی با اشاره به حوادث اخیر در آمریکا گفت: آتش فتنه‌ای که سال ۸۸ در ایران روشن کردند یک دهه بعد دامن خودشان را گرفت.
معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی با تایید مصرف مازوت در برخی از واحدهای تولیدی این استان، گفت: با توجه به افزایش میزان مصرف گاز خانگی در ایام سرد سال این واحدها به ناچاراز این سوخت استفاده می‌کنند.
رییس قوه قضاییه که به استان خراسان شمالی سفر کرده گفت: به دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، در جریان سفر به استان خراسان شمالی امکان سفر به شهرستان‌های مختلف این استان و حضور در اجتماعات مردمی را نداریم.