خراسان رضوی

با ثبت شاخص ۱۰۴؛

هوای امروز مشهد ناسالم شد

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای مشهد به ۱۰۴ رسیده و هوای این شهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.
اعضای بدن نوجوان نیشابوری اهدا شد:

اعضای بدن نیما به 7 بیمار زندگی دوباره بخشید

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، گفت: اهدای اعضای نوجوان مرگ مغزی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد، موجب نجات و ادامه زندگی هفت بیمار نیازمند به عضو شد.
مدیر ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند خراسان رضوی گفت: فعالان صنف طلا، جواهر و نقره مشهد در قالب پویش سفیران آزادی با پرداخت مبلغ هشت میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال زمینه آزادی ۳۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان را فراهم کردند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد:

خدمت رسانی به توانیابان الویت معاونت شهرسازی است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: در مشهد حدود 53 هزار نفر توانیاب وجود دارد که در حالت های مختلف تقسیم بندی می شوند. شهرداری مشهد و معاونت شهرسازی این موضوع را در اولویت خدمات رسانی قرار داده است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی خبر داد:

آغاز طرح ضربتی پایش مصرف گاز در اماکن گردشگری طرقبه-شاندیز

خراسان رضوی مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: استفاده مراکز گردشگری، رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها، اماکن تجاری، محل‌های پذیرایی، تالارها و… از وسائل گرمایشی انرژی‌بر همانند گرماتابش، شعله زیرتخت آلاچیق‌ها، آتشدان، شعله تزئینی رستورانی و هرگونه لوله‌کشی جدید ممنوع است و مشترکین موظف به جمع‌آوری این تجهیزات هستند.
هوای آلوده میهمان ناخوانده خراسان رضوی:

گرد و غبار تا پایان هفته در استان ماندگار است

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: ساکنان این استان به خصوص در شهرستان‌های بزرگ و صنعتی، تمام روزهای پیش رو هفته جاری را هوای آلوده همراه با گرد و خاک خواهند داشت.
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی با بیان اینکه پروژه سد شوریجه از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو است، گفت: با توجه به رفع مشکلات اعتباری این طرح، ارکان اجرایی سد شوریجه با حداکثر تلاش برای پیشرفت پروژه و تحقق برنامه آبگیری این سد در سال آبی ۱۴۰۳ اقدام کنند.
مدیرکل امور عشایر خراسان رضوی گفت: سالانه ۱۶ هزار و ۲۰۰ متر مربع صنایع دستی داری و غیر داری در استان تولید می‌شود. اخیرا کارگاهی در شهرستان چناران راه‌اندازی کردیم که تولید سیاه‌چادر هم دارند.
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد با تأکید بر ضرورت مشارکت مردم در انتخابات به‌ عنوان یک تکلیف شرعی گفت: در همه اندیشه‌های فرآوری شده لیبرال دموکراسی، مشارکت در انتخابات به‌ عنوان حق مردم تعریف می‌شود که انسان‌ها می‌توانند در آن شرکت بکنند یا نکنند اما در نظام اسلامی، رأی دادن، حقی است که مردم مکلف به مشارکت در آن هستند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس سازمان غذ او دارو گفت: یکی از بزرگترین تولیدکننندگان شیرخشک کشور در مشهد فعال است و با همکاری این شرکت تولیدکننده کمبودهای این حوزه جبران شد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تردد ناوگان حامل محمولات ترانزیتی ورودی و خروجی از مجموع چهار پایانه مرزی فعال استان طی ۸ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۱ درصد افزایش یافته است.
رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی:

ضریب نفوذ بیمه در خراسان رضوی بیش از میانگین کشوری است

رئیس شورای هماهنگی شرکت های بیمه خراسان رضوی در جمع خبرنگاران با بیان این که ضریب نفوذ بیمه در کشور حدود 1.9 درصد و در استان خراسان رضوی 2.15 درصد است، افزود: هر چند به نسبت آمار کشوری در شرایط بهتری قرار داریم، اما کافی نیست.
اولین عمل جراحی تعویض همزمان دریچه آئورت به‌ همراه آئورت صعودی موسوم به عمل بنتال و تعویض همزمان دریچه میترال که یک جراحی پیشرفته قلب است، بر روی بیماری 75 ساله در بیمارستان شریعتی اصفهان با موفقیت انجام شد.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: وزش باد همراه با گرد و خاک و کاهش دید افقی رانندگان جاده‌های شرقی استان در شهرستانهای سرخس و صالح‌آباد را فرا گرفت.