بوشهر

معاون میراث فرهنگی استان بوشهر خبر داد؛

حضور 5 استان در هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی

خلیل رازه اظهار داشت: هفتمین دوره داوری مُهر اصالت ملی با حضور استان های بوشهر، خوزستان، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال بختیاری در بوشهر برگزار می شود.
مسؤول مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه امام صادق استان بوشهر گفت: با توجه به سیاست‌ها و رویکردهای اصلی مرکز حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در راستای یکپارچگی و هم‌افزایی دبیران یادواره‌های شهدا در استان بوشهر این دوره توانمندسازی برگزار شد.
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه بوشهر: با تلاش انجام شده تاکنون 50 درصد جایگاه های عرضه سوخت بنزین و گازوئیل در استان بوشهر وارد مدار بهره‌برداری شده است.
مردم مؤمن و ولایتمدار گناوه، همگام با همه عاشقان و دوستداران اهل‌بیت (ع) به مناسبت شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور در آئین‌های ویژه، سوگواری و عزاداری و ارادت خود را بار دیگر به خاندان اهل بیت (ع) ابراز داشتند.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: تا پایان هفته برای استان و خلیج فارس جوی آرام پیش‌بینی شده و در این مدت غبار محلی و در برخی ساعت‌ها وزش ملایم باد از پدیده‌های مورد انتظار خواهد بود.
رییس کمیسیون بانوان و خانواده شورای شهر بوشهر گفت: زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمامی عرصه‌ها حضوری فعال دارند و برای داشتن یک خانواده خوب، جامعه آرام و شهر مطلوب باید زیر ساختهای ورزش و تفریحات اختصاصی بانوان فراهم شود.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر:

امداد پزشکی به خدمه شناور صیادی در آب های «دیر»

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: امداد پزشکی به خدمه کشتی صیادی در آب‌های بندر دیر با موفقیت انجام شد.
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ششمین اهدای عضو سالجاری در این استان مربوط به بانوی ۵۵ ساله از شهرستان کنگان است که ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار دیلم گفت: دانش آموزان رأی اولی باید در کنار تحصیل و فراگرفتن علم و دانش با حضور در انتخابات در سرنوشت کشور خود دخیل باشند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز برداشت گوجه فرنگی از ۱۰ هزار هکتار مزارع استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی تولید ۵۶۰ هزار تن محصول گوجه‌فرنگی تا فصل بهار آینده و صادرات ۲۰۰ هزار تن شده است.
استاندار بوشهر خواستار تسریع در پرداخت تسهیلات ازدواج دانشجویان شد و گفت: اواخر آذر امسال جشن ازدواج آسان دانشجویی در دانشگاه‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر گفت: از مجموع ۲۶۴ داوطلب نمایندگی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان ۲۵ نفر معادل ۹.۴۶ درصد از داوطلبان زن و ۲۳۹ نفر مرد هستند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از احتمال هجون ملخ‌های صحرایی خبر داد و گفت: در این راستا ضمن دیده‌بانی و ردیابی این آفت تامین تجهیز ادوات، سموم و سمپاش در دستور کار قرار گرفته است.
ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: با پیگیری‌های انجام گرفته و موافقت گمرک ایران، مجوز واردات خودرو به گمرک دیر به عنوان چهارمین گمرک تخصصی واردات خودرو در این استان صادر شد.
رئیس کل دادگستری استان بوشهر به هدررفت گاز سکوی نفتی فروزان در میدان مشترک نفت ایران و عربستان اشاره کرد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سکوی نفتی فروزان سالانه ۹ هزار میلیارد تومان گاز از طریق فلر سوزانده می‌شود و هدر می‌رود.