اردبیل

رئیس پارک علم و فناوری استان پاسخ می‌دهد؛

نقش شرکت‌های دانش‌ بنیان در توسعه اردبیل

هم اکنون در استان اردبیل ۴۲ شرکت دانش‌ بنیان در حال فعالیت هستند. نگاه علمی به اکوسیستم فناوری می‌تواند ضمن تزریق علم و دانش به جامعه، رشد و توسعه اقتصاد را شتاب بخشد و به‌ نوعی خلأهای موجود در گذر از سیستم سنتی به سیستم مدرن را رقم بزند.
دبیر هنری پانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجرگفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی فجر با هدف معرفی آثار خلاق و تولیدات جدید هنرمندان استان گشایش یافت که اامسال در انتخاب آثار، کیفیت بالای آنها مبنای کار بود.
رییس اداره هواشناسی خلخال گفت: میزان بارندگی‌های اول مهرماه تا ۱۰ بهمن سال گذشته ۱۶۸ میلیمتر در اداره هواشناسی خلخال به ثبت رسیده است. این میزان با ۴۰ درصد کاهش در سال جاری به ۱۰۱ میلیمترکاهش یافته است.
معاون دانشکاه علوم پزشکی استان خبر داد؛

اجرای پویش مبارزه با سرطان در اردبیل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: پویش مبارزه با سرطان با هدف اصلاح باور غلط درمان ناپذیر بودن این بیماری و اطلاع از شیوه‌ها و اهمیت تشخیص زودهنگام در اردبیل آغاز شد.
مدیرکل زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون این نهمین پرونده قصاص بود که به همت مسوولین زندان منجر به رضایت اولیای‌دم و رهایی محکوم از قصاص نفس شده است.
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل:

دوگانه سوز کردن خودرو یکی از راه‌های موثر در کاهش مصرف سوخت

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل گفت: از زمان آغاز اجرای طرح رایگان دو گانه سوز کردن خودروهای عمومی تاکنون، 4400 خودرو در سطح  استان دو گانه سوز شده است.
مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان گفت: استان اردبیل در این دوره از جشنواره تئاتر فجر با چهار اثر نمایشی «شاه اسماعیل»، «سیمرغ»، «بیگانه در خانه» در بخش تئاتر صحنه‌ای و با «گزارش یک عشق نهایی» در بخش رادیو تئاتر حضور دارد.
فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: با تلاش ماموران پلیس آگاهی شهرستان "کوثر" در جاده سرچم و با بازرسی انجام شده از خودرو مشکوک ۱۰ کیلو و ۵۶۴ گرم طلای قاچاق به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال کشف و ضبط شد.