پوتین با رئیس امارات مذاکره کرد

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه امروز (دوشنبه) خطاب به رئیس امارات گفت که همکاری میان روسیه و امارات در عرصه بین‌المللی برای مسائل جهانی مهم است.
تصویر پوتین با رئیس امارات مذاکره کرد

به گزارش سایت خبری پرسون،پوتین در جریان مذاکره با «محمد بن زاید آل نهیان» رئیس امارات متحده عربی گفت: «تعامل ما نه تنها برای امور منطقه‌ای، بلکه برای مسائل جهانی نیز بسیار مهم است. ما فعالانه در سازمان‌های بین‌المللی و همچنین در پلتفرم‌های جهانی بین‌المللی بزرگ مانند سازمان ملل تعامل داریم.»

همچنین به گفته محمد بن زاید آل نهیان، امارات متحده عربی به کمک روسیه و اوکراین در مبادله زندانیان ادامه خواهد داد و آماده انجام تلاش‌های بیشتری برای حل و فصل شرایط بحرانی است.

رئیس امارات در ادامه تاکید کرد که روابط بین کشورش و روسیه در زمینه اقتصاد، تجارت، انرژی در حال توسعه است. به گفته او، تجارت بین روسیه و امارات در سال ۲۰۲۳ از ۱۱ میلیارد دلار فراتر رفته و ابوظبی آماده است تا برای رشد آن تلاش کند.

آل نهیان در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کرملین گفت این روابط بین مسکو و ابوظبی از نظر کیفی به‌ویژه در زمینه اقتصاد و تجارت، انرژی و سایر زمینه‌ها در حال توسعه است. او افزود: «در سال ۲۰۱۸ تجارت بین کشورها به استثنای بخش نفت بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار بوده و این رقم در سال ۲۰۲۳ از مرز ۱۱ میلیارد دلار گذشته است.»

رئیس امارات در سفر به مسکو همچنین تاکید کرد: «ما به نوبه خود آمادگی داریم تمام تلاش خود را برای دستیابی به شاخص‌های بالاتر از این هم انجام دهیم.»

این مقام ارشد اماراتی تاکید کرد: «امارات به کمک روسیه و اوکراین در مبادله زندانیان ادامه خواهد داد و آماده است تلاش‌های بیشتری برای حل و فصل شرایط بحرانی انجام دهد. امارات متحده عربی به تلاش خود در چارچوب میانجیگری در مسائل بشردوستانه و مبادله اسیران جنگی ادامه می‌دهد و ما اخیرا هم تبادل دیگری انجام دادیم و من به شما اطمینان می‌دهم که در این مسیر به کار خود ادامه خواهیم داد. ما آماده‌ایم تا در این راستا تلاش بیشتری انجام دهیم. هرگونه تلاش برای حل بحران‌ها و درگیری‌ها به نفع صلح در جهان و به نفع هر ۲ طرف است.»

به گزارش اسپوتنیک، رئیس امارات همچنین تاکید کرد که برای روابط شخصی و کاری خود با پوتین ارزش بسیاری قائل است و خاطرنشان کرد که روابط مسکو و ابوظبی از اهمیت تاریخی و استراتژیک برخوردار است.

به گفته کرملین، پوتین و آل نهیان در مورد همکاری روسیه و امارات از جمله وضعیت فعلی و چشم‌انداز توسعه آن به رایزنی پرداختند. علاوه بر این، ۲ رهبر به مسائل بین‌المللی کنونی، به‌ویژه وضعیت غرب آسیا و شمال آفریقا پرداختند.

منبع: ایسنا

790137

سازمان آگهی های پرسون