نماینده مجلس:

خودروهای کارکرده خارجی در شأن مردم ایران نیست

عضو کمیسیون صنایع مجلس با انتقاد از وضعیت نابسامان بازار خودرو گفت: وضعیت امروز بازار خودرو ناشی از این است که ما از یکسو برای خودروهای داخلی قیمت دستوری تعیین کرده‌ایم و از سوی دیگر اجازه واردات خودرو آنطور که موجب ساماندهی بازار شود، را نمی‌دهیم.
تصویر خودروهای کارکرده خارجی در شأن مردم ایران نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، سیدجلیل میرمحمدی عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی دولت مبنی بر اینکه خودروهای کارکرده خارجی در شأن مردم ایران نیست، گفت: سوال ما این است که آیا خودروهای داخلی که با چند برابر قیمت و با حداقلی‌ترین مولفه‌های امنیتی به مردم فروخته می‌شود، واقعاً در شأن ملت ایران هست یا خیر.

وی افزود: متاسفانه سوءمدیریت مسئولان و چالش تامین ارز مورد نیاز برای واردات خودرو موجب شده تا مسئولان دولتی اقدام به فرار به جلو در حوزه واردات خودرو کنند.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم کیفیت تولیدات داخلی بالا برود و قیمت‌ها تعدیل شود و رضایت‌مندی مردم را در بر داشته باشد، راهی جز واردات خودرو نداریم. البته می‌توان با گذاشتن تعرفه بر روی خودروهای وارداتی، بهانه را از خودروسازان و قطعه‌سازان داخلی که هر زمان صحبت از واردات خودرو می‌شود، بحث تعدیل نیروی انسانی را مطرح می‌کنند، گرفت.

میرمحمدی گفت: وضعیت نابسامان بازار خودرو که موجب نارضایتی عموم مردم شده ناشی از این است که ما از یکسو برای خودروهای داخلی قیمت دستوری تعیین کرده‌ایم و از سوی دیگر اجازه واردات خودرو آنطور که موجب ساماندهی بازار شود، را نمی‌دهیم.

منبع: تسنیم

790060

سازمان آگهی های پرسون