ظریف:

برای حل مشکلات باید گفتگو کنیم

معاون راهبردی رییس جمهور با بیان اینکه ما منادی گفتگوی تمدن‌ها بودیم و باید بپذیریم که گفتگو کنیم، گفت: گفتگو تنها گفتن نیست بلکه باید مسائل همه را شنید.
تصویر برای حل مشکلات باید گفتگو کنیم

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد جواد ظریف صبح شنبه در آئین آغاز به کار مرکز ارتباط (focal point) اتاق‌های بازرگانی کشورهای عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا ACD اظهار داشت: از اینکه مرکز تماس در اتاق اصفهان راه انداری شد بسیار خرسندیم این یک آغاز خوبی برای حضور قدرتمند اصفهان و بخش خصوصی اصفهان در گسترش فعالیت‌های اقتصادی در کشورهای آسیایی یکی مهمترین راهکارهای توسعه کشور است.

وی افتتاح مرکز تماس مجمع گفتگوی همکاری آسیا در اصفهان را مبارک خواند و افزود: گفتگو مبنا این مجمع و برنامه است و باید بپذیریم گفتگو بین همه ما شروع شود.

معاون راهبردی رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: گفتگو را باید از خانواده شروع کنیم در حالی که اکنون نمی‌توانیم با نسل بعد و نسل زد گفتگو انجام دهیم.

ظرفیت با بیان اینکه باید در محله، شهر، کشور و در جهان گفتگو کرد، ابراز داشت: ما منادی گفتگوی تمدن‌ها بودیم و باید بپذیریم که گفتگو کنیم؛ البته گفتگو تنها با گفتن شروع نمی‌شود بلکه با شنیدن محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: اول از همه باید بشنویم نسل جوان ما، نیمی از جامعه ما یعنی بانوان سرافراز ما چه می‌گویند و نیمی دیگر از جامعه ما که در انتخابات ریاست جمهوری رأی ندادند، چه می‌گویند و برای حل مشکلات باید بشنویم.

مشکل آب ملی و جهانی است

معاون راهبردی رئیس جمهوری با بیان اینکه مشکل آب یک مشکل اساسی برای اصفهان عزیز ما است، ابراز داشت: مشکل آب را هم باید با شنیدن همه ذی نفعان حل کنیم زیرا باید اول مساله را بشناسیم و از طریق گفتگو و همدلی حل کنیم و نگرانی طرف مقابل را هم نگرانی خود بدانیم و این معنای وفاق است.

ظریف تصریح کرد: در غیر این صورت اگر قبل از شناختن مساله راه حل ایجاد شود ناپایدار خواهد بود و تنها راه حلی پایدار است که چالش‌های همه را بشنود.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان و چهار محال و بختیاری و خوزستان در مساله آب در کنار هم هستند نه مقابل یکدیگر زیرا مشکل آب ملی و جهانی است.

ظریف تصریح کرد: مشکل آب و منطقه را باید با نگاه همدلی حل کنیم نه نگاه تقابلی زیرا هیچ مشکلی با نگاه تقابل حل نمی‌شود.

معاون راهبردی رئیس جمهوری ادامه داد: ما در دولت آماده شنیدن و واگذاری اختیارات به استان‌ها و خروج از تمرکز گرایی و بازگشت حاکمیت به مردم هستیم.

وی اضافه کرد: این نگاه دکتر پزشکیان رئیس جمهوری است و تاکید کردند که با همین نگاه اتاق‌های فکر استانی شکل دهیم که بر پایه مدیران استانی، نخبگان بخش خصوصی و جامعه مدنی استوار است و مشکلات را با نگاه واقع بینانه به منافع حل و فصل شود و از این مسیر راه را پیش ببریم تا راه حل پایدار و قابل دوام داشته باشیم.

منبع: مهر

789672

سازمان آگهی های پرسون