هاشمی نکو:

انجمن اولیا و مربیان می‌تواند اتاق فکری برای ارتقای مدرسه باشد

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: نیاز است که از نگاه سنتی به انجمن اولیا و مربیان فاصله بگیریم و کارکردهای نوینی در راستای مشارکت بیشتر اولیا تعریف کنیم، انجمن اولیا و مربیان می‌تواند اتاق فکر برای ارتقای همه جانبه مدرسه باشد.
تصویر انجمن اولیا و مربیان می‌تواند اتاق فکری برای ارتقای مدرسه باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، بابک هاشمی نکو یکی از مهم‌ترین کارکردهای انجمن اولیا و مربیان را ارائه دانش به روز تربیت فرزندان به اولیا دانست و اظهار کرد: ارتقای کارکرد انجمن‌های اولیا و مربیان برای وزیر آموزش و پرورش آنقدر اهمیت دارد که نمایندگانی از شورای معاونان برای حضور در مراسم هفته پیوند به بعضی استان‌ها اعزام شدند و از طرفی دستور نگارش برنامه جامع مشارکت خانواده در امر تربیت را صادر کردند.

وی افزود: نیاز است که از نگاه سنتی به انجمن اولیا و مربیان فاصله بگیریم و کارکردهای نوینی در راستای مشارکت بیشتر اولیا تعریف کنیم، انجمن اولیا و مربیان می‌تواند اتاق فکر برای ارتقای همه جانبه مدرسه باشد و تبدیل به کانون هم‌اندیشی برای چند ساحتی شدن مدرسه شود و از طرفی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی وارد صحنه شود.

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش گفت: یکی از مهم‌ترین کارکردهای انجمن اولیا و مربیان ارائه دانش به روز تربیت فرزندان به اولیا است و امروزه پدر و مادرها نباید در مقابل چالش‌های تربیتی جدید بلاتکلیف باشند و لازم است آنها را با انواع آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و محاسن و معایب فضای مجازی و راه‌های پیشگیری و درمان این آسیب‌ها آشنا کرد؛ بنابراین برای توانمندسازی کلاس‌های آموزش خانواده و استفاده از مربیانی زبده باید برنامه‌ریزی کرد.

منبع: ایمنا

789666

سازمان آگهی های پرسون