حسین سیمایی:

نشنیدم که دانشگاه های کشورهای دیگر برای مسائل سیاسی تجمع اعتراضی کنند

وزیر علوم با بیان اینکه خیلی از امور سیاسی را می‌توانیم با استناد بر سلامتی حل کرده و آن را به ویژگی خوب تبدیل کنیم، گفت: یک بار نشنیدم که دانشگاه هاروارد و استنفورد برای مسائل سیاسی تجمع اعتراضی داشته باشند، اما برای حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان و بها دادن به انسان‌دوستی هزینه داده است.

تصویر نشنیدم که دانشگاه های کشورهای دیگر برای مسائل سیاسی تجمع اعتراضی کنند

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین سیمایی در جشنواره بین‌المللی سلامت دانشجویان که امروز در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه از دانشجویان درخواست می‌کنم کتاب شادکامی را حتما مطالعه کنند؛ چرا که زمینه توسعه و پیشرفت کشور است، گفت: دانشگاه فقط محل آموزش و یادگیری صرف نیست، بلکه فضایی برای خلاقیت، یادگیری و تجربه اجتماعی است. دانشگاه می‌تواند شبکه دوستانه را ایجاد کرده و خستگی، ناامیدی و یاس را از دانشجویان دور کند.

وی با بیان اینکه اختلافات بخشی طبیعی از زندگی انسانی است و نباید به تنازع تبدیل شود، تاکید کرد: اختلاف نظر، امری انسانی و طبیعی است که در یک جامعه سالم باید به عنوان فرصتی برای رشد و تکامل دیده شود. جامعه‌ای که از سلامت اجتماعی برخوردار است، قادر است اختلافات را به شیوه‌ای سازنده حل کند.

وزیر علوم تاکید کرد: وفاقی که رئیس‌جمهور به آن معتقد بوده و آن را به عنوان شعار دولت خود مطرح کرده‌اند، نیازمند سلامت اجتماعی است. با بهره‌گیری از این سلامت، بسیاری از مسائل سیاسی و اجتماعی را می‌توان به راه‌حل‌ تبدیل کرد.

سیمایی تصریح کرد: حق سلامت در قانون جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و مولفه‌های گوناگون سلامت روان و جسم را شامل می‌شود، گاهی از خود غافل هستیم و نمی‌دانیم که درمان مشکلات روانی هم متخصص مربوط به خود را دارد.

وی ادامه داد: یکی از مراحل خودشناسی این است که خود را دریابیم و روحیاتمان را بشناسیم که در صورت حسادت، کینه و ... راه درمان آن را پیدا کنیم.

وزیر علوم با اشاره به اینکه خیلی از امور سیاسی را می‌توانیم با استناد بر سلامتی حل کرده و آن را به ویژگی خوب تبدیل کنیم، یادآور شد: سلامت اجتماعی، بعدی دیگر از سلامت است که برای هم‌وطنان ناشناخته است، وقتی فکر می‌کنیم حق مطلق در اختیار ماست و نمی‌توانیم تعامل داشته باشیم، یعنی دچار اختلال هستیم. اگر اختلاف به نزاع تبدیل شود یعنی ما انسان سالمی نیستیم.

سیمایی صراف با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان گفت: یک بار نشنیدم که دانشگاه هاروارد و استنفورد برای مسائل سیاسی تجمع اعتراضی داشته باشند، اما برای حمایت از مردم مظلوم غزه و لبنان و بها دادن به انسان‌دوستی هزینه داده است.

منبع: ایسنا

789471

سازمان آگهی های پرسون