درخواست فرانسه و انگلیس برای نشست فوری شورای امنیت

نخست‌وزیر انگلیس گفت، فرانسه و انگلیس خواستار نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اوضاع بشردوستانه در غزه شده و لندن در حال بررسی اعمال تحریم‌ها علیه ۲ وزیر تندرو صهیونیست است.

تصویر درخواست فرانسه و انگلیس برای نشست فوری شورای امنیت

به گزارش سایت خبری پرسون، «کر استارمر» نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به اینکه چه زمانی درباره وضعیت بشردوستانه در غزه صحبت می‌شود، گفت: «ما دائما در این مورد با شرکای خود صحبت می‌کنیم. این یک فوریت است و کمک‌های بیشتری باید به غزه وارد شود.»

به نقل از خبرگزاری رویترز، استارمر همچنین گفت انگلیس به دنبال تحریم «بتسلئیل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به دلیل اظهارنظرهایی است که آنها درباره درگیری مطرح کرده بودند.

در این میان «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، تل‌آویو باید تضمین کند که غیرنظامیان در غزه حفاظت می‌شوند و مسیرها برای ورود و تحویل کمک‌های بشردوستانه باز می‌مانند و اینکه نشست سازمان ملل باید به این مساله رسیدگی کند.

وی همچنین گفت، الجزایر نیز به درخواست انگلیس و فرانسه برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای بررسی اوضاع بشردوستانه در غزه ملحق شده است.

پیشتر هم «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه پیشین انگلیس ظاهرا به دنبال تحریم این ۲ وزیر تندرو صهیونیست، قبل از شکست حزب محافظه‌کار در انتخابات ژوئن بود.

استارمر همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دولتش اسموتریچ و بن گویر را بابت اظهاراتشان تحریم می‌کند یا خیر، گفت: «ما به این دلیل به دنبال تحریم این ۲ هستیم چون اظهاراتی نفرت‌انگیز مطرح کرده‌اند.»

اسموتریچ پیشتر به دلیل اظهارنظرهایی مبنی بر اینکه گرسنگی دادن به غیرنظامیان در غزه ممکن است «توجیه‌پذیر» باشد و بن گویر از بابت اینکه عاملان خشونت‌طلب شهرک‌نشین در کرانه باختری را «قهرمان» خطاب کرده بود، تحت انتقادهای داخلی و خارجی فراوانی قرار گرفتند.

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «اسرائیل باید تمام گام‌های ممکن را برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان بردارد، کمک‌ها را در حجم بسیار بیشتری به غزه بدهد و به عوامل بشردوستانه سازمان ملل توانایی عملیات موثر را بدهد.»

منبع: ایسنا

789438

سازمان آگهی های پرسون