درخواست وزیر خارجه پیشین انگلیس برای تحریم اعضای کابینه رژیم صهیونیستی

وزیر امور خارجه پیشین انگلیس با اشاره به برنامه دولت سابق محافظه‌کار برای تحریم «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، به دولت جدید توصیه کرد که این طرح را به‌عنوان راهکاری موثر برای توقف جنگ در غزه و لبنان پیگیری کند.
تصویر درخواست وزیر خارجه پیشین انگلیس برای تحریم اعضای کابینه رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، دیوید کامرون امروز (سه‌شنبه ۲۴ مهر ماه ۱۴۰۳) در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی، این دو عضو کابینه رژیم صهیونیستی را عناصر افراطی توصیف کرد و گفت که تحریم آن‌ها، پیام روشنی را به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل ارسال می‌کند.

وی که بین سال‌های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۴ وزیر امور خارجه انگلیس بود، در پاسخ به این سوال که چرا دولت سابق تحریم‌ها را وضع نکرد، ادعا کرد که مشاوران او توصیه کردند که چنین اقدامی در آستانه برگزاری انتخابات سراسری، مناسب نیست.

دیوید لمی، وزیر خارجه جدید انگلیس اظهارات بن‌گویر و اسموتریچ را «کاملاً غیرقابل قبول» توصیف و محکوم کرده است. وی ماه پیش در کنفرانس سالانه حزب کارگر در شهر لیورپول گفت: «ما در مورد رفتارهای تشدیدکننده [مقامات اسرائیلی] بسیار نگران هستیم و اگر مجبور باشیم، اقدام خواهیم کرد.»

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به مذاکرات وی با شرکای این کشور افزود: «من امروز تحریم های بیشتری را وضع نمی کنیم، اما این موضوع تحت بررسی دقیق قرار دارد.»

انگلیس همچنین ۱۲ شهریور ماه گذشته حدود ۳۰ مجوز از ۳۵۰ مجوز فروش سلاح به رژیم صهیونیستی را به دلیل «نگرانی از استفاده آن‌ها برای نقض‌های جدی حقوق بشر بین‌المللی» به حالت تعلیق درآورد.

لمی طی سخنانی در مجلس عوام گفت که بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته، دولت چاره‌ای جز تعلیق این مجوزها ندارد زیرا آن‌ها «می‌توانند برای تسهیل نقض جدی قوانین بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند.»

این ۳۰ مجوز مرتبط با قطعات هواپیما، پهپادها و بالگردهای نظامی و اقلام تسهیل کننده هدف‌گیری زمینی است اما قطعات جنگنده‌های اف-۳۵ از این تصمیم معاف شدند. انگلیس مدعیست که «حفظ برنامه اف-۳۵ جزو لاینفک امنیت بین المللی بشمار می‌رود».

با این حال اعتراض‌ها به معافیت لندن در این زمینه روز به روز درحال افزایش است و حامیان فلسطین در انگلیس از دولت می‌خواهند که به طور کامل همکاری‌های تسلیحاتی با رژیم صهیونیستی را متوقف و از نفوذش در محافل بین‌المللی برای پاسخگو کردن این رژیم جنایتکار استفاده کند.

کامرون معتقد است که تحریم تسلیحاتی رژیم اسرائیل «مسیر اشتباهی» است و دولت جدید باید با تحریم وزرای کابینه، نتانیاهو را تحت فشار سیاسی قرار دهد. وی گفت: «ما می‌خواهیم مطمئن شویم که کمک‌های بشردوستانه به غزه منتقل و به نقش صلح‌بانان سازمان ملل در لبنان احترام گذاشته می‌شود»

رژیم اسرائیل از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته است که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار، بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.

تل آویو با تحقیر جامعه بین المللی و نادیده گرفتن قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و دستورات دیوان بین المللی دادگستری درباره ضرورت جلوگیری از نسل کشی و بهبود وضعیت فاجعه بار انسانی در غزه همچنان به جنایات خود در این منطقه ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

789238

سازمان آگهی های پرسون