حیرت رژیم صهیونیستی از حمله کاری و اثرگذار حزب‌الله لبنان

حمله کاری و اثرگذار حزب‌الله لبنان در شامگاه ۲۲مهرماه به یکی از پادگان‌های ارتش اسرائیل که باعث تعجب و حیرت سردمداران اسرائیل و کارشناسان نظامی و سیاسی منطقه شد، نشان داد بازسازی روحی افراد و همچنین بخش فنی در حزب‌الله لبنان خیلی زودتر از آنچه انتظار می‌رفت، تحقق یافته است و این یعنی تمامی تاکتیک‌های اسرائیل در چهار هفته اخیر راه به جایی نبرده است.
تصویر حیرت رژیم صهیونیستی از حمله کاری و اثرگذار حزب‌الله لبنان

به گزارش سایت خبری پرسون، روزنامه هم میهن نوشت: علاوه براین، اضافه کنید به این موضوع جلوگیری حزب‌الله از حرکت ارتش اسرائیل در نبرد نظامی در جنوب لبنان که تا حالا تلفات قابل توجهی هم به اسرائیل وارد کرده است.

این در حالی است که باور برخی تحلیلگران این بود که پس از شهادت جمعی از فرماندهان ارشد حزب‌الله لبنان و همچنین شهادت سیدحسن نصرالله و قضیه غیرمترقبه پیجرها، حزب‌الله به دلیل قطع ارتباطات و نیز بحران رهبری سیاسی و نظامی بعید است بتواند بار دیگر به شرایط نرمال و طبیعی خود برگردد. اما چند روزی است که حزب‌الله بار دیگر ثابت کرد در «نبرد اراده‌ها» همچنان سرافراز است و می‌تواند توازن را به صحنه نبرد برگرداند.

واقعیت این است که درماندگی اسرائیل در محو کامل حماس و عدم موفقیت در بازگرداندن تمامی اُسرای خود و همچنین انزوای اسرائیل در افکارعمومی ملت‌ها به خاطر کشتار بیش از ۴۰هزار انسان در غزه که در ترک سالن سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل توسط ده‌ها نفر از سران کشورها هم خود را نشان داد و آوارگی ۱۴۳هزار نفر از شهرک‌نشینان کیبوتص‌های اسرائیل در شمال و جنوب و ادامه موشکباران حیفا و تل‌آویو و ایلات توسط حزب‌الله و حماس و یمن و عراق نشانه‌ای از نوعی استیصال برای سران اسرائیل است.

استیصالی که بنا به اعتراف کارشناسان، سبب شده اسرائیل شاهد خروج سرمایه و برخی از صاحبان صنایع و عدم سرمایه‌گذاری در اقتصاد آنجا هم باشد. اما در چگونگی برون‌رفت از این وضعیت بی‌اعتمادی به آینده، نتانیاهو همچنان با لجاجت به راه خود ادامه می‌دهد؛ لجاجتی که پایان آن می‌تواند استیصال هرچه بیشتر اسرائیل در زمینه‌های مختلف باشد؛ به‌خصوص اگر اسرائیل بخواهد بازی را به سمت ایران هم بکشاند که هیچ بعید هم نیست.

منبع: هم میهن

789098

سازمان آگهی های پرسون