اراکی:

روحانیت نمی‌تواند در مقابل دردورنج مردم ساکت باشد

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جامعه روحانیت باید در میان مردم و برای مردم تلاش کنند،گفت:روحانیت نمی‌تواند در مقابل دردورنج مردم ساکت باشد،زیرا بخشی از جامعه و در کنار جامعه است.
تصویر روحانیت نمی‌تواند در مقابل دردورنج مردم ساکت باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت الله محسن اراکی صبح دوشنبه در اجلاسیه شهدای روحانیت استان فارس گفت: جامعه بشری زمانی از انقراض نجات خواهد یافت که با بهره گیری از از علم الهی مسیر توسعه و پیشرفت را طی کند.

وی ادامه داد: اگر از مسیر الهی و علم خارج شود حرکت جامعه بشری به سمت نابودی سرعت می‌گیرد نباید فراموش کرد که حیات جامعه بشری نیازمند عالم است و می‌توان گفت که حیا، عفت و تعالی نیازمند هسته مرکزی جامعه که همان ائمه اطهار (ع) است.

آیت الله اراکی افزود: امام در جامعه اسلامی کسی است که فرمان، دستورات و رفتار الهی را در جامعه نشر داده و عاملی برای توسعه جامعه و حرکت به سمت تعالی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این موضوع که امتی که تحت ولایت امام باشند باید زنده بمانند و در صدر قرار گرفته تا از جان برای حفظ و نشر ارزش‌های جامعه می‌گذرند، گفت: یکی از اصلی ترینمیعادگاه‌های ملت مسلمان در گرداگرد حرم امام حسین (ع) است که مهم‌ترین عامل هدایت جامعه بشری از گذشته تاکنون است.

وی ادامه داد: امتی که فلسفه وجودی خود را بر اساس تقوا شکل داده است دارای ارزش‌های ویژه ای است که مهم‌ترین ارزش در این جامعه شهادت و افراد برای رسیدن به این هدف والا مشتاق و عاشق شهادت اند.

نماینده مردم استان مرکزی در مجلس خبرگان رهبری افزود: شهدا در جامعه متوقف نیستند بلکه شهدا عاملی برای رونق، توسعه و پویایی جامعه هستند و خود شهدا نیز در زمان حیات معمولاً از جمله افرادی در جامعه بودند که پویا و اثرگذار در میان آحاد جامعه قدم بر می‌داشتند.

آیت الله اراکی گفت: امت انقلاب اسلامی با توجه به ویژگی‌هایی که دارد نه تنها تضعیف نمی‌شود بلکه روزانه به سمت تعالی و پیشرفت گام بر می‌داد از این رو تمامی آحاد جامعه بایستی در حفظ و نگهداری جامعه اسلامی تلاش کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تصریح کرد: تقوا اصلی ترینمؤلفه در جامعه اسلامی است از این رو باید مسئول تقوا در جامعه نشر داده شده و تقوا به عنوان شجره طیبه در میان حوزه‌های علمیه تبدیل شود البته رشد علم و دانش نیز یکی دیگر از مولفه‌هایی است که در حوزه‌های علمیه باید مدنظر باشد.

وی افزود: جامعه روحانیت باید در میان مردم باشد و برای مردم تلاش کنند تا بتوان جامعه را به سمت تعالی سوق داد این در حالی است که جامعه روحانیت نمی‌تواند در مقابل درد و رنج مردم ساکت باشند زیرا جامعه روحانیت بخشی از جامعه و در کنار جامعه است.

منبع: تسنیم

788980

سازمان آگهی های پرسون