تکذیب خبر قطع آب برخی مشترکان در تهران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به بهره‌برداری از ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه‌های در دست اجرای این شرکت تا پایان سال، گفت: آب هیچ مشترکی در پایتخت با وجود ناترازی قطع نشد.

تصویر تکذیب خبر قطع آب برخی مشترکان در تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، «محسن اردکانی» امروز (یکشنبه) در آیین معارفه و تودیع معاون منابع انسانی و تحقیقات این شرکت، درباره روزهای پرفراز و نشیبی که این شرکت در دوره مدیریت جدید از بهمن‌ماه ۱۴۰۱ تاکنون سپری کرده است، افزود: با وجود همه تنش‌ها و بحران‌های آب در استان تهران، موفق به تامین پایدار آب استان شدیم و مفتخریم که آب هیچ مشترکی قطع نشده است.

وی خاطرنشان‌کرد: اگرچه پیش‌بینی‌ها نشان از تداوم خشکسالی، کاهش بارندگی‌ها و افت منابع آب‌های زیرزمینی و همچنین ناپایداری منابع آب‌های سطحی دارد، اما در این شرایط باید کمبودها را با قدرت مدیریت و کارشناسی درست و با تدبیر و مجاهدت کل بدنه شرکت آب و فاضلاب استان تهران برطرف کنیم.

مدیرعامل آبفای استان تهران ادامه‌داد: خشکسالی هم‌زاد استان تهران است و حتی اگر میانگین بارش‌های این استان در برخی سال‌ها بیشتر شود، به دلیل مصرف بالای آب، همیشه ناترازی میان منابع و مصارف وجود دارد.

اردکانی با بیان اینکه مدیران و کارکنان شرکت‌های آب و فاضلاب باید همواره خود را در وضعیت ناترازی منابع و مصارف آب تصور کنند، گفت: اگر روزی تصور شود که ترسالی رخ‌داده و سال استراحت برای شرکت‌های آبفاست، همان‌جا دچار آسیب خواهیم شد؛ زیرا خشکسالی همچنان ادامه دارد و از سویی منابع و مصارف با هم ناتراز هستند.

آخرین وضعیت پروژه رینگ آب تهران

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ها و اجرای پروژه‌های مدیریت تنش آبی، خاطرنشان‌کرد: در بخش عملیات اجرایی، پروژه رینگ آب تهران که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، امسال در بخش‌های غربی، شرقی و جنوبی تکمیل می‌شود، اما مطالعه‌های ضلع شمالی آغاز شده است و سال آینده اجرا خواهد شد که اجرای آن به دلیل بافت زمین و معابر پرترافیک، دشواری‌های خاص خود را دارد.

مدیرعامل آبفای استان تهران افزود: پروژه‌های دیگری که از اهمیت ویژه برخوردارند و باید پیگیری شوند، شامل فاز دوم تصفیه‌خانه پنجم آب تهران، ساخت مخازن، به‌روزرسانی ایستگاه‌های پمپاژ و اجرای سامانه تله‌متری است، ضمن آنکه نباید از موضوع‌های ایمنی و پدافند غیرعامل غافل شد.

اردکانی به پروژه‌های مهم بخش فاضلاب ازجمله واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب، تصفیه‌خانه فاضلاب «خرگوش‌دره»، تصفیه‌خانه فاضلاب غرب و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب «شهر آفتاب» قرچک و ورامین اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها باید با جدیت پیگیری شوند.

وی با اشاره به آغاز بهره‌برداری از ۱۷ هزار میلیارد تومان پروژه بخش آب و فاضلاب استان تهران در فروردین‌ماه امسال، ابراز امیدواری کرد که تا پایان سال جاری نیز ۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه دیگر این استان در بخش آب و فاضلاب به بهره‌برداری برسد.

منبع: ایرنا

788871

سازمان آگهی های پرسون