در صورت کمبود شیرخشک با برند خاص از برندهای جایگزین استفاده شود

مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، بر اهمیت معرفی برندهای جایگزین در صورت کاهش تولید یکی از برندها تأکید کرد.
تصویر در صورت کمبود شیرخشک با برند خاص از برندهای جایگزین استفاده شود

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا رستمی مدیر کل امور فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین کامل نیاز شیرخشک رگولار کشور توسط تولیدکنندگان داخلی، بیان کرد: اصرار بر مصرف یک برند خاص توجیه منطقی ندارد.

وی در ادامه توضیح داد: محدودیت ظرفیت برخی خطوط تولید ممکن است در صورت ترویج مصرف بیش از توان تولید و تمرکز بر یک نوع فرآورده، منجر به عدم قطعیت در تأمین شیرخشک شود.

رستمی در ادامه بیان کرد: برای اطمینان از وجود شیرخشک رگولار مورد نیاز مصرف‌کنندگان و کاهش عدم قطعیت‌ها در طول زنجیره تأمین، ضروری است در مواقعی که یکی از برندها به دلایل مختلف دچار کاهش تولید می‌شوند، برندهای جایگزین مطابق با گروه سنی نوزادان معرفی شوند.

وی با اشاره به شکایات والدین درباره مشکلات گوارشی در کودکان گفت: بخش قابل توجهی از این شکایات به دلیل عدم آگاهی والدین از تعریف صحیح بیماری یبوست و شکم‌روش است. آن‌ها معمولاً هرگونه تغییر در عملکرد گوارشی کودک را به این دو اختلال مرتبط می‌کنند.

وی همچنین از مسئولین فنی و داروسازان خواست تا به اصلاح تصورات غلط والدین درباره مشکلات گوارشی کودکان کمک کنند.

رستمی در پایان از مسئولین فنی و متصدیان داروخانه‌ها خواست تا در اصلاح دیدگاه‌های غلط نهادینه شده در جامعه نقش فعالی ایفا کنند و بدین ترتیب گامی مهم در بهبود رویکردهای مصرف شیرخشک برداشته شود.

منبع: فارس

788733

سازمان آگهی های پرسون