همه در حال فرار از این کشورند

بحران معیشتی و مالی، اقتصادی در اسرائیل دیگر جای انکار نیست و در سراسر رسانه‌های غربی علنی شده است. اغلب خبرنگاران غربی در اسرائیل خبر می‌دهند: «همه در حال فرار از کشورند!»
تصویر همه در حال فرار از این کشورند

به گزارش سایت خبری پرسون، ابوالقاسم قاسم‌زاده در یادداشتی نوشت:

۱ـ جنگ جزو زندگی عادی نیست. قاعده زندگی بشری صلح و امنیت است. اما از آغاز تکوین اسرائیل با حمایت مستقیم دولت وقت انگلیس و با ظهور و تثبیت پدیده‌ای با تعریف صهیونیسم و در امتداد آن دولت صهیونیستی، لاجرم تجاوز به کشورها از سوی حاکمیت اسرائیل قاعده زندگی در فلسطین اشغالی و اغلب کشورهای عربی و مسلمان شده است. هیچ برهه زمانی از ادامه حاکمیت اسرائیل را نمی‌بینید که در آن تجاوز و آوارگی اعراب مسکوت مانده باشد. تاریخ تکوین دولت اسرائیل به طور مستمر با جنگ، تجاوز و اشغال سرزمین اعراب همراه بوده است.

اکنون «نتانیاهو» رئیس دولت اسرائیل‌ بار دیگر تجاوز و کشتار و آوارگی را از غزه تا لبنان و تا صحرای سینا کلید زده و ادامه می‌دهد. وسعت قتل و کشتار زنان و کودکان، و مردان از پیر و جوان در فاصله چندماه در تاریخ بی‌سابقه است. در کمتر از یک سال رقم قتل عام فلسطینیان در غزه و تا شعاع صحرای سینا و در همسایگی مصر و لبنان و سوریه، اردن و... به بیش از ۴۲ هزار رسیده است. هر جا که نتانیاهو رئیس دولت اسرائیل و گالانت وزیر جنگ اسرائیل در این مدت خواستند «قتل عام» کردند و ویرانی و زمین سوخته به جای گذاشتند که همچنان ادامه دارد.

۲ـ ارتش صهیونیستی هم در سراسر غزه و هم در ناحیه شیعه‌نشین لبنان در تمام این مدت، با حمایت دولت آمریکا و «رئیس جمهوری اش «بایدن» از انواع تسلیحات و تدارکات جنگی برخوردار بوده است.

در آمریکا که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری در ۱۵ آبان آینده برگزار می‌شود، قرار دارد، دو نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری «ترامپ» از حزب جمهوری‌خواه و «هریس» از حزب دمکرات در برابر هم صف آرایی کرده‌اند.

هر دو در انجام همه گونه حمایت از «نتانیاهو» هر روز شعار می‌دهند و خواهان ادامه کشتار و قتل عام مردم، در سراسر غزه تا لبنان و سوریه و... هستند. هر دو حزب حاکم در آمریکا، شریک جرم جنایات «نتانیاهو»‌اند، آن هم در حالی که دبیر کل سازمان ملل، ادامه جنگ از سوی «نتانیاهو» را «نسل کشی» نامیده است و مردم در سراسر اروپا و آمریکا، «نتانیاهو» را همچون «هیتلر» نسل‌کش بشری می‌نامند. دولت اسرائیل در یک اطلاعیه‌ علنی، ضمن توهین به دبیر کل سازمان ملل اعلان کرد، ورود او به اسرائیل ممنوع است و خواهان برکناری فوری او از دبیرکلی سازمان ملل شده است.

۳ـ تا اینجا نشانه‌ای از پایان یافتن جنگ و نسل‌کشی در غزه، لبنان و سوریه دیده نمی‌شود. در شورای امنیت سازمان ملل نیز هرگونه پیشنهادی که علیه نتانیاهو و توقف جنگ و کشتار او در لبنان و غزه می‌شود، با رأی حق وتو، مسکوت است.

۴ـ تلاش برخی از دولت‌ها در سازمان ملل و در منطقه از دیروز توسط رئیس جمهوری مصر برای اعلان آتش بس فوری برای مدت ۲۲ روز و گفتگوی فوری برای آتش بس کامل همچنان در فضای اخبار رسانه‌ها بدون کمتر نتیجه‌ای، ناکام است.

۵ـ فرار از اسرائیل از سوی شهروندان و خانواده‌های اسرائیلی به اوج خود رسیده است. بحران معیشتی و مالی، اقتصادی در اسرائیل دیگر جای انکار نیست و در سراسر رسانه‌های غربی علنی شده است. اغلب خبرنگاران غربی در اسرائیل خبر می‌دهند: «همه در حال فرار از کشورند!» در چنین شرایطی آینده فقط با جمله «مقاومت در برابر تجاوز» متصور است.

منبع: اطلاعات

788148

سازمان آگهی های پرسون