توضیحات دبیرکل ناتو درباره ارائه کمک‌ به اوکراین

دبیر کل جدید سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ضمن تاکید بر مشکلات زیرساختاری اوکراین در زمستان کنونی، بر اعطای کمک‌های بیشتر به این کشور تاکید کرد.

تصویر توضیحات دبیرکل ناتو درباره ارائه کمک‌ به اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، «مارک روته» ، دبیرکل جدید ناتو امروز (سه‌شنبه) گفت که اوکراین ممکن است با وجود زیرساخت‌های ضعیف در مقابل حملات روسیه با سخت‌ترین وضعیت در زمستان امسال روبه رو شود.

وی در نشست خبری مشترک با الکساندر استاب، رئیس جمهور فنلاند، اظهار داشت: «ناتو باید کمک‌های بیشتری به اوکراین ارسال کند و این کار را نیز خواهد کرد. هر چه ما حمایت نظامی بیشتری ارائه کنیم، این جنگ سریعتر پایان خواهد یافت.»

همزمان یک منبع آگاه در دولت آلمان نیز گفت که مقامات این کشور همه گزینه‌های موجود را برای حل و فصل مناقشه اوکراین بررسی می‌کنند ولی نمی‌توان درباره صلح تحمیلی صحبت کرد.

این منبع نزدیک به کابینه دولت آلمان گفت: «ما فکر می کنیم کاملاً بدیهی است که هیچ چیزی پشت سر اوکراین یا بدون مشارکت اوکراین نمی تواند اتخاذ شود.»

به گفته این منبع آگاه، برلین معتقد است که روسیه نباید به اهداف خود در اوکراین برسد ولی رسیدن به یک صلح طولانی مدت و عادلانه در اوکراین مهم است.

به گزارش ایرنا، اولاف شولتس صدراعظم آلمان پندی پیش در سخنانی خواستار تلاش مجدد برای برقراری صلح در اوکراین شد و گفت که او و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، هر دو طی مذاکرات اخیر درباره لزوم برگزاری یک کنفرانس جدید صلح با حضور روسیه توافق کرده‌اند.

شولتس در این مصاحبه که با شبکه آلمانی ZDF انجام می‌داد، گفت «من معتقدم که اکنون زمان آن است که درباره چگونگی رسیدن به صلح از این وضعیت جنگی، سریع‌تر از گذشته بحث کنیم.»

زلنسکی ماه پیش گفته بود که قصد دارد در ماه نوامبر (آبان) برنامه ای آماده داشته باشد تا کی‌یف بتواند دومین نشست بین المللی را در مورد صلح در اوکراین برگزار کند و نمایندگان روسیه باید در آن شرکت کنند.

منبع: ایرنا

788111

سازمان آگهی های پرسون