گوگل هسته‌ای می‌شود

گوگل سرگرم مذاکره با نیروگاه‌ها در آمریکا و کشورهای دیگر برای ارزیابی نیروی هسته‌ای به عنوان منبع نیروی ممکن برای دیتاسنترهای خود است.
تصویر گوگل هسته‌ای می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، مذاکرات گوگل برای امکان استفاده از نیروی هسته‌ای، منعکس کننده علاقه فزاینده به استفاده از انرژی اتمی برای تامین تقاضای فزاینده دیتاسنترها برای نیرو در دوران رونق هوش مصنوعی است.

آماندا پترسون کوریو، مدیر جهانی انرژی دیتاسنتر در گوگل، گفت: در آمریکا، در بازارهای تحت تنظیم مقررات دقیق که این شرکت فرصت خرید مستقیم برق را ندارد، با شرکا و تولیدکنندگان برق کار می‌کند تا دریابد چگونه می‌تواند از این فناوری‌های جدید بهره ببرد. نیروی هسته‌ای ممکن است یکی از این فناوری‌ها برای این شبکه باشد. این مدیر گوگل، احتمال استفاده از انرژی هسته‌ای در کشورهایی مانند ژاپن را منتفی ندانست.

سایر غول‌های فناوری از جمله مایکروسافت و آمازون در حال حاضر روی انرژی هسته‌ای به‌عنوان منبع انرژی پایدار و کم کربن حساب باز کرده اند تا بتوانند تقاضای برق سرسام‌آور دیتاسنترهایشان را تامین کنند و در عین حال، وابستگی به سوخت‌های فسیلی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کمتر کنند.

مایکروسافت با خرید برق از نیروگاه هسته‌ای «تری مایل آیلند» در پنسیلوانیا موافقت کرده و آمازون هم اخیرا یک دیتاسنتر هسته‌ای را در همان ایالت آمریکا خریداری کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کوریو گفت: برای گوگل، داشتن نیروی ۲۴ ساعته بدون انقطاع، اهمیت بالایی دارد زیرا ما درباره رشد بلندمدت فکر می‌کنیم.

منبع: ایسنا

788003

سازمان آگهی های پرسون