با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها صورت گرفت؛

تحصیل رایگان مددجویان بهزیستی در دانشگاه ها

بر اساس آمارها حدود ۷۷ درصد دانشجویان تحت پوشش بهزیستی زن و ۲۳ درصد مرد هستند و با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، تحصیل رایگان مددجویان بهزیستی در دانشگاه‌ ها انجام می شود.
تصویر تحصیل رایگان مددجویان بهزیستی در دانشگاه ها

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از امتیازاتی که سازمان بهزیستی طی سال‌های گذشته به مددجویان خود ارائه می‌کند؛ امتیاز پرداخت شهریه دانشگاهی است تا مددجویان بهزیستی بتوانند بدون دغدغه مالی نسبت به ادامه تحصیل خود در دانشگاه‌ها اقدام کنند.

بر اساس آمارهای سازمان بهزیستی حدود ۱۸ هزار دانشجو تحت پوشش و حمایت سازمان بهزیستی مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۶۱۳۸ نفر دانشجو تحت پوشش حوزه اجتماعی سازمان شامل بانوان سرپرست خانوار، فرزندان ایشان و فرزندان تحت سرپرستی و حمایت سازمان بهزیستی اند.

بر اساس آمارها حدود ۷۷ درصد این دانشجویان تحت پوشش زن و ۲۳ درصد مرد هستند و در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل اند.

آمارها نشان می‌دهد مددجویان بهزیستی در رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

بر همین اساس حدود ۶۶ درصد از دانشجویان تحت پوشش بهزیستی در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند و مقطع کاردانی در رتبه دوم قرار دارد.

حدود ده درصد در مقطع کارشناسی ارشد و در رتبه چهارم نیز حدود ۳ درصد از مددجویان در مقطع دکتری قرار دارند.

مهلت دوماهه برای ثبت درخواست و تکمیل مدارک برای سال تحصیلی جدید

برای سال تحصیلی جدید هم سازمان بهزیستی اعلام کرد که دانشجویان تحت پوشش بهزیستی می‌توانند از ۱۴ مهرماه تا ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۳ با مراجعه به آدرس http://student.behzisti.net جهت ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز خود اقدام کنند تا بتوانند از کمک هزینه تحصیلی سازمان بهزیستی استفاده کنند.

آرزو ذکایی فر معاون توانمندسازی مرکز توسعه کارآفرینی، اشتغال و توانمند سازی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه ممکن است فرآیند رسیدگی به درخواست‌های دانشجویان تحت پوشش بهزیستی زمان بر باشد؛ گفت: بررسی روزانه سامانه دانشجویی توسط مددکاران به جهت ثبت نام و بارگذاری صحیح مدارک و مستندات لازم توسط دانشجویان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به دلیل زمان فرایند رسیدگی توسط بهزیستی شهرستان، استان و ستاد بهزیستی کشور تاریخ مذکور به هیچ وجه تمدید نخواهد شد.

وی افزود: نکته حائز اهمیت اینکه در ثبت نام‌های قبلی برخی افراد واجد شرایط به نحو درستی از زمان بازگشایی سامانه و بارگذاری مدارک و بعد از آن رفع نواقص احتمالی مطلع نمی‌شدند که تمهیدات لازم برای اطلاع رسانی از طریق ادارات بهزیستی استان‌ها صورت گرفته است.

ذکایی فر گفت: در حال حاضر حدود ۱۸۰۰۰ دانشجو اعم از افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار و فرزندان ایشان، فرزندان سازمان و … در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مشغول به تحصیل هستند که از کمک هزینه شهریه دانشجویی بر حسب دهک درآمدی، مقطع تحصیلی و… بهره مند می‌شوند.

ذکایی در حالی از تحصیل حدود ۱۸ هزار نفر به کمک سازمان بهزیستی خبر می‌دهد که این سازمان در سال ۱۴۰۰ به تحصیل ده هزار مددجو کمک کرده بود.

یکی از اقداماتی که سازمان بهزیستی در دوره اخیر خود بسیار بر آن می‌بالید تحصیل رایگان آن دسته از مددجویان، خانواده‌های نیازمند و بانوان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی بود که در دهک‌های یک تا چهار در آمدی حضور داشتند.

در حقیقت برای نخستین بار در کشور مددجویان بهزیستی می‌توانستند ۱۰۰ درصد شهریه دانشجویی را خود دریافت کنند.

با این حال پرداخت شهریه ممکن است با تأخیر صورت بگیرد که در این صورت دانشجویان تحت پوشش لازم است در ابتدا خود شهریه را پرداخت کنند و پس از آن به دنبال دریافت کمک هزینه تحصیلی باشند.

از آن جایی که ممکن است پیگیری‌ها برای دریافت کمک هزینه تحصیلی، مددجویان را از درس و زندگی معمولشان باز بدارد؛ تسهیل در دریافت شهریه و حذف قواعد سختگیرانه اداری که در سال‌های گذشته گاهی مددجویان را آزار می‌داد؛ می‌تواند در کاهش زمان دریافت کمک هزینه تحصیلی بسیار مؤثر باشد.

منبع: مهر

787579

سازمان آگهی های پرسون