افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست

معاون سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به تکرار ادعای نخست‌وزیر پاکستان مبنی بر حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان تاکید کرد این کشور برای هیچ کشور دیگری خطر و تهدیدی نیست.
تصویر افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست

به گزارش سایت خبری پرسون، «حمدالله فطرت» معاون سخنگوی حکومت طالبان با رد ادعای «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان اظهار داشت گروههای تروریستی در افغانستان حضور ندارند و امارت اسلامی نیز به هیچ گروه خارجی اجازه فعالیت نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: «افغانستان برای هیچ کشوری خطر و تهدید نیست. ما اجازه فعالیت به گروههای خارجی را در افغانستان نمی‌دهیم و به کسی نیز اجازه نمی‌دهیم که از خاک افغانستان علیه دیگران تهدید ایجاد کند».

فطرت همچنین اظهار داشت: حکومت سرپرست از سیاست‌های مثبت منطقه‌ای حمایت می‌کند و به هیچ گروه خارجی اجازه فعالیت در افغانستان را نمی‌دهد.

پیش از این شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرده بود که گروههای تروریستی در افغانستان حضور دارند و حکومت طالبان باید در برابر این گروه‌ها اقدام کند.

شهباز شریف همچنین بر تشکیل حکومت فراگیر و احترام به حقوق زنان در افغانستان تاکید کرده بود و مدعی شده بود گروه‌های تروریستی داعش خوراسان، تحریک طالبان پاکستان، جنبش اسلامی ترکستان شرقی و جنبش اسلامی ازبکستان در افغانستان حضور دارند.

این در حالی است که حکومت طالبان همواره هرگونه تهدید از خاک افغانستان علیه سایر کشورها را رد کرده و تاکید نموده اجازه نخواهد داد از خاک این کشور علیه همسایگان استفاده شود.

منبع: تسنیم

786921

سازمان آگهی های پرسون