دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در آئین تجلیل از سردار حاج عبدالله عراقی؛

شهدای گمنام و شهدای انتظامی ارتش و بسیج مایه آرامش جامعه هستند

سرلشگر رحیم صفوی گفت: من به سردار رفیعی آتانی تبریک می گویم بابت این مراسم که بزرگان در زمان حیاتشان تکریم می شوند و رسم بسیار خوبی است که قبل از رحلت آنها نکوداشت برایشان برگزار کنیم و هنر مردان خدا در تفکر و اندیشه و عملکرد مانند قرآن و چهارده معصوم است، شهدای گمنام و شهدای انتظامی ارتش و بسیج مایه آرامش جامعه هستند که سردار عراقی به عنوان یک چهره همراه شهدا مایه آرامش است.
تصویر شهدای گمنام و شهدای انتظامی ارتش و بسیج مایه آرامش جامعه هستند

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ سرلشگر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی دستیار ویژه و مشاور رهبر انقلاب در امور نظامی در مراسم تجلیل و تکریم سردار سپاه اسلام حاج عبدالله عراقی که در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با حضور مسوولان نظامی، سیاسی و اجرایی استان قزوین برگزار شد بیان کرد: قزوین از نظر علم، دانش، فرهنگ و سیاست در یک سطح بالا قرار دارد عالمان و فرماندهان بزرگ دارد که افتخار هر ایرانی است.

وی تشریح کرد: من به سردار رفیعی آتانی تبریک می گویم بابت این مراسم که بزرگان در زمان حیاتشان تکریم می شوند و رسم بسیار خوبی است که قبل از رحلت آنها نکوداشت برایشان برگزار کنیم و هنر مردان خدا در تفکر و اندیشه و عملکرد مانند قرآن و چهارده معصوم است، شهدای گمنام و شهدای انتظامی ارتش و بسیج مایه آرامش جامعه هستند که سردار عراقی به عنوان یک چهره همراه شهدا مایه آرامش است.
دستیار عالی فرمانده کل قوا افزود: هر حکومت دارای پنج اصل است که حفظ بقای ملی و حکومت، امنیت ملی، ارزش های فرهنگی کشور، پیشرفت عمران و آبادانی و برپایی قسط و عدالت در همه زمینه ها و آمایش سرزمینی با رفاه و آسایش کشور و ارتقا سطح معنوی انسانها را حکومت ها بر عهده دارند.
وی تشریح کرد: تامین این پنج اصل با مدل های مختلف حکومتی آمده است که سه قوه دارد. مجریه با تشکیل کابینه با برنامه ریزی بلند مدت و کوتاه مدت پیشرفت کشور را توسعه می دهند، سیاست خارجه ۶۰ درصد پیشرفت را ضمانت می کند، سیاست فرهنگی با رسانه، تلویزیون و ابزار روز به ارتقا فرهنگ جامعه می پردازد. دولت شاهنشاهی به دنبال وابستگی و سلطه غرب بر کشور در همه حوزه ها بودند. در برخی کشورها قوه مقننه انتخاب نخست وزیر و فرمانده ارتش را برعهده دارد و مجلس ها بر دولت نظارت دارند اما کشوری مانند عراق فدرالیزه و پارلمانی است و قوه قضاییه هر کشور در امنیت و عدالت جامعه نقش اساسی دارد.
سرلشگر صفوی اظهار کرد: عراق از مرز جنوب به کشور کویت حمله کرد و کویت در برابر ارتش بعث هفت ساعت بیشتر دوام نیاورد و در سال ۱۹۹۰ میلادی امیر کویت با هلی کوپتر فرار کرد و در سال ۱۹۹۱ با حمله نظامی ائتلاف آمریکایی عراق را از کویت بیرون کردند. نیروهای مسلح ضامن امنیت کشور در برابر تهاجم خارجی و امنیت داخلی در برابر بحران های داخلی می باشد.
دستیار ویژه و مشاور عالی فرمانده کل قوا اذعان داشت: بحران‌ها یا ریشه انسانی دارند و یا طبیعی اما جنگ کردستان منشأ انسانی داشت. با قدرت نیروهای مسلح، آرامش و امنیت به کردستان بازگشت. بعد از انقلاب اسلامی سپاه قدرتمند در کنار یک بسیج و ارتش مقتدر ایستادند و بیش از ۳۶ سال است از پایان جنگ می گذرد نیروی مسلح ایران در سایه رهبری خردمندانه و حکیمانه امامین انقلاب رشد کردند و در زمان امام کسانی بودند به سمت ادغام ارتش و سپاه رفتند که امام از رهبر انقلاب نظر خواستند و ایشان گفتند اگر ادغام شوند هر دو تضعیف و از بین می روند. رهبران خردمند کشور را به اوج قله می رسانند و رهبران بی خرد ملت ها را تضعیف می کنند.
سرلشگر صفوی تصریح کرد: من در سفری که به مسکو و سنت پیترزبورگ داشتم هیچ اثری از جنگ اوکراین ندیدم، کشور در زمان خطر و بحران احتیاج به فرماندهان دانا و آرام دارد و فرماندهی یک دانش است. ما در طراحی ها ضعف و قوت خودمان را می دانستیم و دشمن را آنالیز می کردیم و نقطه قوت خود را به دشمن قالب می کردیم. در فاو عراقی ها را فریب دادیم غافلگیر شدند و در یک شب هزاران غواص را عبور دادیم. در دوره جنگ سردار عراقی درجه نداشت بیش از ۴ هزار نفر را فرماندهی می کرد.
وی تبیین کرد: در طرح ریزی های عملیات پیروزی با تلفات و زخمی کمتر طراحی می کردیم در برخی اوقات شکست می خوردیم در بدر و خیبر تا دجله و فرات پیش رفتیم اما موفق نشدیم. در مجنون چهار روز ناراحت بودیم وقتی پیام از طریق سید احمد آقا به امام رسید فرمودند؛ از حضرت امیر (ع) بالاتر نیستید بروید طراحی کنید برای عملیات بعدی مهیا شوید. لذا گفتم؛ فاو را می توانیم آزاد کنیم اما نمی توانیم حفظ کنیم امام فرمود؛ فرمانده کل قوا خداست شما بروید پیروز می شوید و من می آیم با شما نماز می خوانم. سخنان امام را به نیروها منتقل کردم که روحیه عجیبی پیدا کردند.
دستیار ویژه فرمانده کل قوا گفت: در طریق المقدس هر چند تا گردان داشتیم تبدیل به تیپ کردیم اما تلفات ما بسیار بالا بود و برخی از فرماندهان از قبول مسئولیت سرباز می زدند لذا آنها را نزد امام بردیم و گفتیم اینها می گویند نمی خواهیم فرمانده شویم.
امام فرمودند؛ بروید خدا را شکر کنید که در این دوره قرعه بنام شما خورده است که بتوانید از اسلام و قرآن دفاع کنید. نام شهدای شما قبلاً در لوح تقدیر الهی آمده است بروید طراحی کنید یا چندین نفر از دشمن را می کشید یا به شهادت می رسید.
وی در پایان بیان کرد: خدا اگر هر کسی را دوست داشته باشد زن، فرزند، دوست و یک رهبر خوب به او می دهد. ما رهبر انقلاب را درک کردیم، فرماندهان جنگ هیچ عیدی را در کنار خانواده هایشان نبودند اما همسران رزمنده ها فداکاری کردند و فرزندان خوبی را تربیت کردند.
سرلشگر صفوی افزود: در عملیات خیبر دشمن می خواست جزیره را بگیرد و تانک عراقی ها مانند مورچه حرکت می کردند امام دستور دادند جزایر باید حفظ شود. امام راحل، چند «باید» داشت، حصر آبادان باید شکسته شود و مهران باید آزاد شود. حاج عبدالله عراقی فرمان امام را تا مرز شهادت اطاعت کرد و جزیره را با شهید حسن پور حفظ کردند و ایشان تمام عمر خویش را صرف جهاد در راه خدا کرده است.

776071

سازمان آگهی های پرسون