جزییات بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان

کمیسیون اروپا بسته جدید کمک ۱۴۶ میلیون یورویی را برای تأمین خدمات بهداشتی، آموزشی و امنیت غذایی در افغانستان تصویب کرده است.
تصویر جزییات بسته جدید کمک اتحادیه اروپا به افغانستان

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیسر مشارکت‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای بسته جدید کمک 146 میلیون یورویی را برای افغانستان اعلام کرده است. این بسته مالی به منظور تأمین خدمات بنیادی، به ویژه در حوزه‌های بهداشت، آموزش و امنیت غذایی طراحی شده و بر حمایت از حقوق زنان و دختران تأکید دارد.

بر اساس این بیانیه، کمیسر مشارکت‌های بین‌المللی اروپا، سه برنامه کمکی دیگر به ارزش 46 میلیون یورو به امضا رسیده است که شامل 15 میلیون یورو برای برنامه توسعه سازمان ملل، 16 میلیون یورو برای سازمان جهانی بهداشت و 15 میلیون یورو برای صندوق جمعیت سازمان ملل است.

«عبداللطیف نظری»، معاون وزارت اقتصاد حکومت طالبان به طلوع نیوز گفته که ما از کمک‌های کمیسیون اروپا استقبال می‌کنیم. تقاضای ما از جامعه بین‌المللی و نهادهای امدادی این است که در زمینه زیربناهای توسعه‌ای افغانستان کمک صورت گیرد تا ما فقر را به طور ساختاری از افغانستان محو کنیم».

برخی کارشناسان مسائل اقتصادی افغانستان نیز معتقدند که برای تأثیر بیشتر کمک‌ها در درازمدت، لازم است که این کمک‌ها به پروژه‌های زیربنایی و ایجاد فرصت‌های شغلی اختصاص یابد.

اتحادیه اروپا از سال 2021 تاکنون 903 میلیون یورو برای تأمین نیازهای بنیادی و معیشت در افغانستان اختصاص داده است.

پیش از این، وزیر مهاجرین حکومت طالبان در دیدار با مسئول اتحادیه اروپا در افغانستان از ضایع شدن کمک‌های بشری انتقاد کرده بود.

این وزارتخانه همچنین خواسته بود تا کمک‌ها در تهیه سرپناه برای مهاجرین بازگشته به افغانستان، کلینیک، مدارس و سایر پروژه‌های اساسی و زیربنایی مصرف شود.

منبع: تسنیم

776017

سازمان آگهی های پرسون