پنج پیشنهاد قلم صلح/ آقای پزشکیان در سازمان ملل این چنین بگوئید و این چنین باشید

علی مصطفی‌نژاد فعال صلح و چهره ی رسانه ای همزمان با سفر دکتر پزشکیان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در یادداشتی خطاب به رئیس جمهور پنج پیشنهاد ارائه داده است.
تصویر پنج پیشنهاد قلم صلح/ آقای پزشکیان در سازمان ملل این چنین بگوئید و این چنین باشید

به گزارش سایت خبری پرسون، علی مصطفی‌نژاد فعال صلح و چهره ی رسانه ای در یادداشتی خطاب به رئیس جمهور پزشکیان آورده است:


آقای دکتر پزشکیان ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

مفتخریم که حضرتعالی به نمایندگی از کشوری متمدن، بزرگ و صاحب اندیشه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهی داشت! هر ایرانی دغدغه اش آن است که رئیس جمهور کشورش در آنجا با رویکردی نو در گفتمان خویش، جهان را برای همه ی جهانیان بخواهد، از خونریزی گریزان و واژه ی مقدس صلح را به نرمی اما متفکرانه پیش کشد!

من؛ یک انسانم، ایرانی و مسلمان؛ در زاگرس متولد شده و در لرستان بزرگ شده ام، دانش آموخته ی میراث فرهنگی هستم و بایست قدر داشته های فرهنگی سرزمینم را بدانم که یکی از بهترین داشته های سرزمین من قلم صلح است! در دهه هشتاد به خاطر چهارده هزار ساعت نامه نگاری در راه صلح برای هزاره سوم میلادی ، قلمم بنام قلم صلح، اَندیشه و آفرینش نام گرفت و راهی موزه یادمان ریاست جمهوری شد. اخیرا نیز قلمم در شیراز، سرزمین صلح خواهی حقوق بشر، به خاطرِ مبارزه هدفمند با ایران هراسی تقدیم شما گردید.

تکه تکه شدن کودکان در غزه توسط حاکمان ظلم و زور، امان از من به عنوان یک انسان بریده، باید در اندیشه ی صلح خواهی برای همه ی کودکان بی پناه جهان باشم.

بنابراین پنج پیشنهاد برای ارائه در این اجلاس تقدیم می نمایم باشد که مورد توجه قرار گیرند؛

۱. در راستای نهادینه کردن صلح از طرف کشورمان به روسای جمهور جهان پیشنهاد شود تا اعتبارنامه سفیران کشورها با قلم صلح جهانی به امضا برسند.

۲. در راستای مبارزه با ایران هراسی، قلم صلح جهانی از طرف ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد به روسای جمهور جهان هدیه گردد.

۳. برای معرفی، ترویج و آموزش صلح به کودکان، پیشنهاد ایجاد «مدرسه صلح ملل» در همه کشورهای جهان (هر کشور یک مدرسه) در دستور کار سازمان ملل قرار گیرد.

۴. از آنجا که دایره نماد یکپارچگی است، در راستای همراه شدن نگاه حاکمان به یکپارچگی جهان و صلح ، ایجاد میادین صلح در پایتخت کشورهای جهان، به همه رؤسای کشورها پیشنهاد گردد.

۵. بسیاری از کودکان جهان، قربانیان جنگ های خانمان سوز حاکمان ظالم شده اند، وظیفه داریم نمادهای صلح را میان آنان ببریم و در جهان آرامش و آسایش را برای آنان به ارمغان آوریم. به سازمان علمی فرهنگی ملل متحد(یونسکو) پیشنهاد شود، اهدا قلم صلح، هر سال در روز جهانی صلح به کودکان جهان در دستور کار حاکمان قرار گیرد.


با احترام

علی مصطفی‌نژاد

دارنده قلم صلح، اَندیشه و آفرینش

۲۱ سپتامبر ۲۰۲۴ برابر با روز جهانی صلح

منبع: پُرسون

765774

سازمان آگهی های پرسون