تعیین تکلیف محل برگزاری دربی استقلال و پرسپولیس

تکلیف محل برگزاری مسابقه تیم های استقلال و پرسپولیس مشخص شد.

تصویر تعیین تکلیف محل برگزاری دربی استقلال و پرسپولیس

به گزارش سایت خبری پرسون، بر اساس برنامه اعلام شده استقلال و پرسپولیس دربی رفت لیگ بیست و چهارم را روز جمعه ۴ مهر در ورزشگاه امام خمینی(ره) شهر اراک برگزار خواهند کرد. دیداری که از مدت‌ها قبل پیرامون انتخاب شهر میزبان برای آن بحث‌های زیادی مطرح بود و حالا قرار شده در مرکز استان مرکزی شاهد تقابل آبی و قرمز پایتخت باشیم. با احتساب جدال چهارم مهر، این سومین جدال استقلال و پرسپولیس در تاریخ رویارویی‌های آنها تلقی می‌شود که خارج از پایتخت برگزار خواهد شد. مسابقه‌ای که امیدواریم برخلاف آخرین تقابل آنها که اسفند پارسال برگزار شد، جذاب و پرگل از آب در بیاید.

بازی زیر سایه درگیری

استقلال و پرسپولیس اولین بار در زمستان سال ۱۳۷۳ خارج از تهران بازی کردند. یک هفته پس از دربی جنجالی دی ماه ۷۳ که نیمه تمام ماند و به خاطر کتک کاری بازیکنان دو تیم، کمیته انضباطی وقت فدراسیون فوتبال احکام محکومیت برای بازیکنان سرشناسی همچون: احمدرضا عابدزاده، مجتبی محرمی، رضا شاهرودی، امیر قلعه‌نویی، محمود فکری و... صادر کرد، استقلال و پرسپولیس در بندرعباس به مصاف یکدیگر رفتند و بازی با مساوی بدون گل تمام شد تا استقلال به فینال لیگ سال ۷۳ که به صورت دو گروهی برگزار می‌شد، راه پیدا کند. آن دیدار یکی از سردترین و بی‌روح‌ترین دربی‌های پایتخت به حساب می‌آید و بازیکنان هر دو تیم نیز از آن خاطره خوبی ندارند.

جدال جذاب در تبریز

۸ سال پس از رویارویی استقلال و پرسپولیس در بندرعباس، این دو تیم در زمستان سال ۱۳۸۱ دوباره خارج از تهران به مصاف هم رفتند. با توجه به تعمیرات اساسی ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی، بخش بسیار زیادی از دیدارهای خانگی استقلال و پرسپولیس در لیگ دوم حرفه‌ای به ورزشگاه تختی تهران موکول شده بود ولی داستان دربی فرق می‌کرد به همین خاطر این دو تیم راهی تبریز شدند تا در استادیوم یادگار امام (ره) این شهر به مصاف هم بروند. این مسابقه انصافاً جذاب بود و در نهایت با نتیجه مساوی یک- یک به پایان رسید. علی سامره در همان لحظات ابتدایی دروازه پرسپولیس را باز کرد و علی انصاریان بازیکن فقید استقلال و پرسپولیس که آن زمان پیراهن قرمز را بر تن می‌کرد، از روی نقطه پنالتی توانست گل مساوی را به ثمر رسانده و مانع از شکست پرسپولیس شود.

مساوی دوباره؟

اگر قرار باشد خرافاتی باشیم و بازی‌های قبلی استقلال و پرسپولیس را ملاک قرار بدهیم، این دو تیم قاعدتاً باز هم باید در خارج از پایتخت مساوی کنند چون دیدارهای قبلی آنها که بیرون از تهران مقابل یکدیگر برگزار شده همواره با نتیجه تساوی خاتمه پیدا کرده است. البته که این ملاک خوبی برای تعیین نتیجه بازی نیست ولی امیدواریم فارغ از هر نتیجه‌ای که حاصل می‌شود، تقابل جواد نکونام با خوان کارلوس گاریدو زیبا از آب در بیاید.

منبع: خبر ورزشی

765231

سازمان آگهی های پرسون