سفیر عربستان در انگلیس به انفجارهای لبنان واکنش نشان داد

سفیر عربستان سعودی در انگلیس در واکنش به انفجارهای لبنان که بیش از ۲ هزار مجروح و ۹‌ کشته برجای گذاشته است، گفت که نسبت به اوضاع منطقه نگران است.

تصویر سفیر عربستان در انگلیس به انفجارهای لبنان واکنش نشان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، «خالد بن بندر» سه‌شنبه شب در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز بیان داشت: هنوز برای اظهارنظر درباره این حادثه زود است و باید منتظر اطلاعات تکمیلی باشیم.

وی اضافه کرد: بدون تردید نسبت به وضعیت منطقه نگرانم. اگر این مناقشه به منطقه کشیده شود، به کل جهان سرایت می‌کند و کسی تمایل به چنین سناریویی ندارد.

ساعاتی پیش حزب الله لبنان اعلام کرد که تعدادی از دستگاه‌های دریافت پیام «پیجر» که توسط تعدادی از کارگران واحدها و مؤسسات مختلف حزب‌الله مورد استفاده قرار گرفته بود، «به شکل مبهمی منفجر شدند» و طی آن یک دختربچه و ۲ برادر ما کشته و تعداد زیادی نیز زخمی شدند. ‏

در بیانیه حزب‌الله آمده است: نهادهای ذی‌ربط در حزب‌الله در حال حاضر در حال انجام تحقیقات گسترده امنیتی و علمی برای یافتن دلایل وقوع این انفجارهای همزمان هستند و خدمات پزشکی و بهداشتی نیز در تعدادی از بیمارستان‌های مناطق مختلف لبنان مشغول مداوای مجروحان هستند.

سازمان ملل متحد در واکنش به این رویداد ابراز نگرانی و بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ در منطقه تاکید کرده است. ستفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل، در جمع خبرنگاران گفت که پیگیری تحولات از سوی سازمان ملل ادامه دارد و در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری از آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند در اختیار سازمان ملل قرار نگرفته است.

در همین حال حزب‌الله در بیانیه دوم خود درباره انفجارهای امروز لبنان اعلام کرد: پس از بررسی تمام حقایق، داده‌ها و اطلاعات موجود درباره حمله جنایتکارانه‌ای که امروز بعدازظهر رخ داد، ما دشمن اسرائیلی را مسئول کامل این تجاوز جنایتکارانه علیه غیرنظامیان می‌دانیم.

منبع: ایرنا

765103

سازمان آگهی های پرسون