محدوده آرامستان جدید تهران مشخص شد

معاون شهردار تهران می‌گوید که زمینی را در جنوب شرقی تهران برای ساخت آرامستان تملک کرده‌ایم.
تصویر محدوده آرامستان جدید تهران مشخص شد

به گزارش سایت خبری پرسون، ظرفیت بهشت‌زهرا در حال پر شدن است و اگر بزودی آرامستان ساخته نشود، اموات روی زمین می‌مانند، این موضوع را بار‌ها مدیران شهری در چند ماه گذشته اعلام کرده‌اند.

حسین نظری معاون شهردار تهران می‌گوید که «زمینی را برای احداث آرامستان در جنوب شرق تهران تملک کرده‌ایم» و تا پایان سال حتماً یک گورستان جدید در تهران ساخته می‌شود، این در حالی است که رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید که «نمی‌دانیم تا پایان سال گورستان ساخته می‌شود یا خیر.»

مشکل کمبود جا برای دفن اموات از ٢٠ سال پیش در تهران آغاز شده است و ٢ بار بهشت‌زهرا در این مدت توسعه‌یافته است. در صورت عدم ساخت گورستان جدید در سال جاری به گفته مدیران شهری از سال آینده دفن اموات دچار مشکل می‌شود.

شهرداری ۵ نقطه را برای احداث آرامستان به شورای شهر پیشنهاد داده و شورا در حال بررسی است. معاون شهردار تهران می‌گوید که ۴۲ هکتار زمین (یک‌هفتم متراژ فعلی بهشت‌زهرا) در جنوب شرقی تهران طی هماهنگی با اوقاف تملک کرده‌ایم. بودجه کار تأمین شده و در صورت تأیید شورای شهر ساخت گورستان آغاز می‌شود.

کمبود فضا برای دفن اموات نه‌تن‌ها در تهران بلکه در سایر شهر‌ها هم وجود دارد و ساخت آرامستان در وسط شهر باعث گلایه‌مندی مردم شده است.

کارشناس مسائل شهری امید ترابی می‌گوید که شهرداری به‌جای ساخت گورستان در نقاط مخالف شهر می‌تواند از ظرفیت قبور ۳۰ساله بهشت‌زهرا استفاده کنند.

در مقابل کارشناس مسائل شهری دیگر حمید رضایی فر می‌گوید که پیرامون بهشت‌زهرا ساختمان‌های مسکونی قرار گرفته و اگر حداقل فضا‌هایی هم وجود داشته باشد باتوجه‌به شرایط ترافیکی و معضلات اجتماعی دیگر نمی‌توان از این گورستان استفاده کرد.

کارشناسان معتقدند که به دلیل گسترش شهر و موضوعاتی مانند پدافند غیرعامل و ملاحظات شرایط بحران باید آرامستان‌ها در جغرافیای شهر توزیع شوند. باید تمامی آرامستان‌های تهران برای ساخت از شورای‌عالی ترافیک مجوز دریافت کنند تا دیگر معضلات بهشت‌زهرا تکرار نشود.

منبع: فارس

765017

سازمان آگهی های پرسون