تولد یک نشر به «وزن دنیا» /مهر ماه نخستین آثار وارد بازار می‌شود

مدیر نشر «وزن دنیا» با اعلام اینکه نخستین کتاب‌های این نشر از ابتدای مهر در کتاب‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد، گفت: با وجود تخصیص مجله «وزن دنیا» به حوزه شعر، اما نشر در بخش‌های جُستارنویسی، شاهد عینی، حلقه، داستان کوتاه، ناداستان و رمان فعالیت خواهد کرد.
تصویر تولد یک نشر به «وزن دنیا» /مهر ماه نخستین آثار وارد بازار می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون، پوریا سوری، با اشاره به اینکه از حدود یک‌سال‌ونیم پیش، فعالیت برای تاسیس نشر «وزن دنیا» را آغاز کرده است، توضیح داد: از حدود ۶ سال پیش مجله «وزن دنیا» را در حوزه تخصصی شعر منتشر می‌کردیم، این مجله توانسته است در میان اهالی کتاب و کتاب‌فروشی‌ها جای خود را باز کند و این عنوان برای شرکت‌های پخش و کتاب‌فروشی‌ها شناخته شده بود، پس تصمیم گرفتیم نشر خود را هم با همین اسم تاسیس کنیم.

به گفته او در مجله و سایت «وزن دنیا» بیش از ۲ هزار شاعر صفحه شخصی دارند و زندگی‌نامه، اشعار، تصاویر و صوت آنها در آن ثبت شده است. آنجا امکانی برای اهالی شعر فراهم شده است تا بتوانند آثار خود را به دست مخاطب برسانند، بنابر این نشر «وزن دنیا» به حوزه شعر وارد نمی‌شود.

مدیر نشر «وزن دنیا» با اعلام اینکه نخستین عناوین این نشر از هفته آینده (ابتدای مهر ۱۴۰۳) در کتاب‌فروشی‌ها قرار می‌گیرد، ادامه داد: در مدت یک‌سال‌ونیم با مولفان و مترجمان جلسه گذاشتیم و راه‌های مختلفی را طراحی کردیم؛ برای اینکه در بازار کتاب بتوانیم با ناشرهایی که پیش از ما این بازار را در دست دارند، رقابت کنیم. در نهایت ۶ حوزه مختلف را به عنوان هدف معین کردیم.

در سایت «وزن دنیا» بیش از ۲ هزار شاعر صفحه شخصی دارند و زندگی‌نامه، اشعار، تصاویر و صوت آن‌ها در آن ثبت شده است

او در توضیح ۶ حوزه هدف‌گذاری شده در نشر «وزن دنیا» بیان کرد: بخش‌های جُستارنویسی، شاهد عینی، حلقه، داستان کوتاه، ناداستان و رمان برای فعالیت این نشر در نظر گرفته شد. بخش جُستارها و جُستارهای ترجمه با توجه به سبقه روزنامه‌نگاری و دوستان جُستارنویس متعدد فعالیت خواهد کرد.

به گفته سوری در بخش ناداستان نشر وزن دنیا از ظرفیت روزنامه‌نگارها استفاده می‌شود. بخش شاهد عینی به رویدادها و چهره‌های سیاسی و اجتماعی مهم دنیا می‌پردازد و کتاب‌هایی عمدتا در حوزه تاریخِ سیاسی در این بخش منتشر خواهدشد.

مدیر انتشارات وزن دنیا در توضیح بخش حلقه،گفت: این بخش به معرفی ژانر(سبک) جدید به عنوان کالت‌ها (به انگلیسی: Cult به معنی فرقه است) خرده فرهنگ‌هایی که در دنیا ظهور و بروز دارند و فرقه هایی که در حول آنها تشکیل می‌شود، می‌پردازد. برای مثال طرفداری فوتبال یک نوع کالت محسوب می‌شود و هواداران فوتبال فرقه‌ای را تشکیل می‌دهند و فرهنگ، دایره لغات، فلسفه و تاریخی دارند.

بازار فروش کتاب‌های شعر ضعیف است

سوری درباره نشان (لوگو) طراحی شده برای این نشر، توضیح داد: این نشان طراحی پدرام حربی از هنرمندان حوزه گرافیک ایران است. این لوگو را با استفاده از انگاره‌ها و سنگ‌نگاره‌های ایلامی ایرانی که در کتب تاریخ است، طراحی کردند و امیدواریم که در کتابفروشی‌ها بنشیند.

مدیرمسئول مجله وزن دنیا درباره چرایی هم‌نام بودن مجله و نشر، بیان کرد: علاقه‌مند بودیم با توجه به برندمان (نام بازرگانی) که در حوزه شعر شناخته شده است، نشر را هم با همین حوزه شروع کنیم، اما اهالی کتاب می‌دانند که بازار فروش کتاب‌های شعر ضعیف است و نشرهایی که بخواهند دراین حوزه سرمایه‌گذاری کنند به نوعی از قبل شکست خورده‌اند.

منبع: ایرنا

764630

سازمان آگهی های پرسون