هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری اصفهان از ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود.
تصویر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در اصفهان برگزار می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ وحید ملتجی، مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران اظهار داشت: هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران با همکاری بنیاد سینمایی فارابی و شهرداری از ۲۴ تا ۲۹ شهریورماه در اصفهان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رویداد در گذشته به‌عنوان یکی از رویدادهای جنبی جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان بود اما از سال گذشته تغییراتی اعمال و مقرر شد زمان برگزاری آن جدا و مستقل از جشنواره باشد.

ملتجی با اشاره به ویژگی‌های این دوره المپیاد خاطرنشان کرد: انتخاب‌های دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر توسط داوران در این دوره المپیاد صورت گرفته است؛ بر این اساس ۳۰ نوجوان از میان هزار اثر ارسال شده به دبیرخانه از سراسر ایران انتخاب شدند که پنج روز مهمان اصفهان هستند.

مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران گفت: از تغییرات دیگر این المپیاد این است که این ۳۰ نفر در شش گروه تقسیم‌بندی می‌شوند و هر گروه به سرپرستی یکی از‌ کارگردانان مطرح سینما فیلم‌سازی را تجربه می‌کند.

وی افزود: هفته گذشته برای ۳۰ دانش‌آموز منتخب یک دوره غیرحضوری آشنایی با مهارت‌های سینما برگزار شد و در ادامه گروه‌بندی شده و با مربیان خود آشنا شدند.

ملتجی تصریح کرد: گروه‌ها از صبح فردا یک‌شنبه ۲۵ شهریورماه پس از برگزاری مراسم افتتاحیه، در نقاط شهری شروع به تولید فیلمنامه‌ای می‌کنند که برای آن به جمع‌بندی رسیده‌اند.

مدیر هشتمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران در ادامه بیان کرد: اعتباربخشی به المپیاد فیلم‌سازی از مهم‌ترین رویکردهای برگزارکنندگان است. از این‌رو با بنیاد ملی نخبگان و وزارت علوم درحال مذاکره هستیم تا خروجی این المپیاد مورد تأیید این دو نهاد قرار گیرد.

در این دوره، مریم بحرالعلومی، لیلی عاج، زیور حجتی، مرتضی‌علی عباس‌میرزایی، محمد حمزه‌ای و مهدی خرمیان مربیان گروه‌ها و نادره ترکمانی، باطنی و هادی مقدم‌دوست داوران المپیاد هستند.

قرار است فیلم‌های تولید شده در این المپیاد، در جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به نمایش گذاشته شود و بر این اساس امسال زمان برگزاری المپیاد پیش از برگزاری جشنواره است، در جشنواره امسال شش فیلم برتر سال گذشته و سال جاری به نمایش گذاشته می‌شود.

با توجه به اهمیت آموزش و مهارت‌آموزی، تلاش شده است تا عدالت آموزشی برای تمام نوجوانان ایران فراهم شود و این المپیاد به عنوان ابزاری برای شناسایی استعدادها مورد استفاده قرار گیرد؛ هدف از برگزاری این رویداد، تربیت نسل آینده فیلم‌سازان ایران است.

منبع: فارس

764563

سازمان آگهی های پرسون