مستندهای «عباس کیارستمی» در موزه سینما

مستندهای «دو راه حل برای یک مساله» و «قضیه شکل اول شکل دوم» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسط موزه سینما نمایش داده می‌شود.

تصویر مستندهای «عباس کیارستمی» در موزه سینما

به گزارش سایت خبری پرسون، برنامه «شب‌های مستند» در ادامه نمایش‌های ویژه فیلم‌های مستند در موزه سینما و با مشارکت انجمن صنفی تهیه‌کنندگان سینمای مستند، فیلم‌های دو راه حل برای یک مساله و قضیه شکل اول شکل دوم ساخته زنده‌یاد عباس کیارستمی را با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روی پرده سالن فردوس موزه سینما می‌برد.

دو راه حل برای یک مساله فیلمی کوتاه به نویسندگی و کارگردانی کیارستمی است که در سال ۱۳۵۴ تولید شد. داستان این فیلم درباره دو همکلاسی است که به‌دنبال پاره‌شدن کتاب هایشان، با هم گلاویز می‌شوند.

فیلم دیگری که در این برنامه به نمایش گذاشته می‌شود، قضیه شکل اول شکل دوم و اولین فیلم عباس کیارستمی پس از انقلاب است. این فیلم در سال ۱۳۵۸ تولید شد و از جمله فیلم‌های اوست که بافت در حال تغییر سریع و ناپایدار فرهنگی و سیاسی را در دهه ۱۹۷۰ و اوایل ۱۹۸۰ نشان می‌دهد.

در نشست شب‌های مستند که روز دوشنبه ۲۶ شهریور ساعت ۱۷ برگزار می‌شود، روبرت صافاریان مستندساز و منتقد فیلم سینما درباره فیلم صحبت خواهد کرد.

منبع: ایرنا

764534

سازمان آگهی های پرسون