برخورد سیاسی جشنواره ونیز با هنر سینما

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا گفت: به دنبال تعاملی هستیم که حق حضور بدنه حقیقی سینمایی ایران در جشنواره فیلم ونیز احیا شود.

تصویر برخورد سیاسی جشنواره ونیز با هنر سینما

به گزارش سایت خبری پرسون، رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا با اشاره به اقدام سیاسی این جشنواره در عدم پذیرش فیلم‌های سینمایی ایرانی گفت: ما در جای خودش به فیلم سازان ایرانی تبریک می‌گوییم، اما به دنبال تعاملی هستیم که حق حضور بدنه حقیقی سینمایی ایران و همچنین حق این جشنواره برای استفاه از ظرفیت سینمای ایران احیا شود.

سید مجید امامی گفت: تعامل‌مان را توسعه داده‌ایم و با رهیافت‌های خوبی که در بدنه دولت و سینمای ایران وجود دارد امیدواریم بتوانیم تعامل با جشنواره‌های بزرگ چندمنظوره برگرفته از هنر و نه نگاه سیاسی و بهتر بگویم فروسیاسی به این موضوع باشد.

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا درباره جشنواره ونیز افزود: جشنواره سینمایی ونیز مشهورترین جشنواره در بین مجموعه دوسالانه و جشنواره‌های هنری ونیز است که شهرت جهانی دارد و قدیمی‌ترین جشنواره بین‌المللی در جهان است که توجهات زیادی را از علاقه‌مندان سینما به خود جلب می‌کند. در جشنواره هشتاد و یکم فیلم ونیز درواقع آثار مهمی به اکران در آمد و در بخش‌های مختلف اصلی و بخش‌های جنبی مورد توجه قرار گرفت.

امامی افزود: متاسفانه علی‌رغم اعتبار و اهمیت جشنواره ونیز و به دلیل نیاز اینگونه جشنواره‌ها به کسب حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی همراهی با بعضی سیاست‌های اتحادیه اروپا و دولت راست‌گرای ایتالیا انجام می‌شود و فیلم‌های رسمی که از سینمای ایران معرفی می‌شود را پذیرش نمی‌کنند و فیلم‌های دیگر از سینماگران ایرانی یا فیلم‌هایی که درباره ایران به صورت غیر رسمی تولید شده است پذیرش کرده اند که طبعا در نوع خودش محروم کردن این جشنواره معتبر از بدنه سینمای ایران بوده است.

رایزن فرهنگی ایران در ایتالیا گفت: امسال اثری در بخش جنبی این جشنواره برگزیده شد که با حمایت مالی یک شرکت اقتصادی انجام شد و همه واقعیت‌های ایران را مورد توجه قرار نمی‌دهد و برخورد سیاسی جشنواره ونیز را با هنر سینما کاملا عیان می‌کند.

منبع: خبرگزای صداوسیما

763946

سازمان آگهی های پرسون