تهدید روسیه به عواقب میزبانی کشورها از پایگاه‌های نظامی آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد کشورهایی که با میزبانی پایگاه‌های نظامی آمریکا موافقت می‌کنند، باید نسبت به عواقبی که با آن مواجه خواهند شد، آگاه باشند.

تصویر تهدید روسیه به عواقب میزبانی کشورها از پایگاه‌های نظامی آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، ماریا زاخارووا در نشستی خبری اظهار داشت: زمانی که کشورها با اختیار یا به اجبار، خود را تحت اشغال نیروهای آمریکایی قرار می‌دهند، باید عواقب احتمالی آن را در نظر بگیرند.

این دیپلمات روس به عنوان مثال «به آلمان که خود را کشوری دموکراتیک با نظام حقوقی توسعه یافته معرفی می‌کند»، اشاره کرد و افزود: یک پایگاه نظامی بزرگ آمریکایی در آنجا وجود دارد که ظاهرا امنیت آلمان را تضمین می‌کند. با این حال، برلین بخش بسیار مهمی از زیرساخت انرژی خود از جمله نورد استریم ۱ و ۲ را از دست داده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، این موضوع فاش شد که آمریکایی‌ها به طور مرتب [مکالمات] صدراعظم آلمان را مخفیانه شنود می‌کردند. در همین حال، یک پایگاه آمریکایی برای حفظ امنیت خود [آمریکا] در آلمان مستقر است. این نقش واقعی پایگاه‌های آمریکایی روشن می‌سازد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که چنین وضعیتی برای همه مناطقی که آمریکا حضور خود را در آنجا تثبیت کرده است، صدق می‌کند.

زاخارووا با تاکید بر اینکه «پایگاه‌های ایالات متحده، اغلب مانع از توسعه کامل روابط بسیاری از کشورها با شرکای مورد نظرشان می‌شود»، گفت: برخی کشورها به دنبال خارج کردن پایگاه‌های آمریکا از خاک خود بوده‌اند اما نتوانسته‌اند به این هدف دست یابند.

وی همچنین هشدار داد که ارسال بیشتر تسلیحات غربی به اوکراین ممکن است باعث تشدید «غیرقابل کنترل» تنش‌ها شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با بیان اینکه کشورهای غربی «ظاهرا دیگر اهمیتی نمی‌دهند که چه اتفاقی برای اوکراین و اوکراینی‌ها خواهد افتاد»، تصریح کرد که کمک‌های نظامی مداوم غرب برای اوکراین، بار دیگر این موضوع را تایید می‌کند که این کشورها به دنبال تداوم درگیری هستند.

به گزارش ایرنا، در حالی که نیروهای اوکراینی روز سه‌شنبه ۶ اوت (۱۶ مرداد) با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه «کورسک» را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیروهای روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کند.

از سوی دیگر، همزمان با پیشروی مداوم روسیه در منطقه «دونباس»، گزارش‌ها نشان می‌دهد که ارتش این کشور در حال نزدیک شدن به منطقه مهم «پوکروفسک» هستند که نقش بسیاری در ارسال تدارکات برای نیروهای اوکراینی دارد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین در اسفند ۱۴۰۰ که پوتین آن را «عملیات ویژه» خواند، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

764370

سازمان آگهی های پرسون