چند پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است؟

شهردار اصفهان گفت: مجموع هزار و ۴۷ پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است که ۹۱ پروژه آن شاخص است و شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
تصویر چند پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، صبح امروز در نشست خبری که با موضوع تبیین پروژه‌ها، رویدادها و برنامه‌های شاخص مدیریت شهری در خانه مشروطه اصفهان و در جمع خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: بودجه شهرداری در سال ۱۴۰۳، ۳۴ هزار میلیارد بوده است، تلاش شده الگوی خوبی که در شهرداری نهادینه شده حفظ کنیم؛ از این بودجه ۷۰ درصد عمرانی و ۳۰ درصد جاری پیش‌بینی شده است.

وی افزود: از ۷۰ درصد بودجه عمرانی شهرداری، ۶۰ درصد عمرانی در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک است، در مجموع هزار و ۴۷ پروژه عمرانی در بودجه ۱۴۰۳ پیش‌بینی شده است که ۹۱ پروژه آن شاخص است و شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

قاسم‌زاده گفت: ۱۵۲ پروژه مهم منطقه‌ای وجود دارد که منطقه را تحت تأثیر قرار می‌دهد و ۸۰۴ پروژه منطقه‌ای است که در بودجه ۱۴۰۳ ردیف دارد و طبق یک برنامه‌ریزی باید در سال ۱۴۰۳ تحقق یابد.

شهردار اصفهان بیان کرد: از هزار و ۴۷ پروژه، ۶۰۹ پروژه در حال اجرا‌ست و آغاز به کارکرده، از این تعداد، ۵۵۲ پروژه انحراف کمتر از ۵درصد دارد و طبق زمان‌بندی جلو می‌رود.

وی ادامه داد: از هزار و ۴۷ پروژه، ۱۶۴ پروژه در حال طراحی است، ۴۹ پروژه تملک می‌شود و از جنس تملک آزادسازی است، ۳۰ پروژه معطل الزامات، ۲۷ پروژه به اتمام و به بهره‌برداری رسیده و ۴۱ پروژه هنوز شروع نشده است.

قاسم‌زاده افزود: فعالیت دیگر حوزه‌ها مانند فرهنگی، اجتماعی، بهسازی و نوسازی بافت تاریخی و مواردی که برای رشد متوازن و متعادل شهر، نیز در جریان است.

استفاده از متد علمی «عدالت مکانی» برای تأمین بودجه ۱۴۰۴

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: در تلاشیم برای استفاده از شهرهای خواهرزاده و شرکت‌های دانش‌بنیان امکان استفاده از این شرکت‌ها در شهرهای خواهرخوانده را تسهیل کنیم؛ در حوزه خدمات شهری نیز این ظرفیت وجود دارد.

وی تصریح کرد: متد علمی تحت عنوان «عدالت مکانی» برای تأمین بودجه ۱۴۰۴ در دستور کار داریم، از دولت جدید احداث زیرساخت‌ها به‌خصوص در حوزه حمل‌ونقل و خطوط قطار شهری و مبحث آب را که مشکلی حیاتی است، داریم.

قاسم‌زاده عنوان کرد: تفکر حاکم بر مدیریت شهری و فهم بالای مردم در صیانت از شهر باعث رعایت عدالت توسعه شهری شده است.

شهردار اصفهان تشریح کرد: قراردادها و اطلاعات مربوط به شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شده، در کنار این سامانه، سامانه سوت‌زنی برای گزارش تخلفات موجود در شهرداری تهیه شده است.

شهردار اصفهان تشریح کرد: قراردادها و اطلاعات مربوط به شهرداری در سامانه شفافیت بارگذاری شده، در کنار این سامانه، سامانه سوت‌زنی برای گزارش تخلفات موجود در شهرداری تهیه شده است.

وی بیان کرد: اصفهان اولین شهری خواهد بود که دو شبکه آب خواهد داشت، یکی آب شرب و یکی پساب که شبکه پساب برای استفاده در زمان بحران تدارک دیده شده است و تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد.

مذاکره با سرمایه‌گذار برای تأسیس سالن تئاتر در اصفهان

قاسم‌زاده افزود: روند پیشرفت پروژه خط مترو اصفهان سرعت خوبی داشته است، در سال جاری بیش از ۶ هزار میلیارد تومان، برای خط ۲ مترو تدارک‌دیده‌شده است.

شهردار اصفهان با اشاره به مذاکره با سرمایه‌گذار برای تأسیس سالن تئاتر، گفت: در شرق اصفهان، پروژه کمپ‌ شرق آغاز شده که دیوارکشی آن در حال انجام‌ است، امید می‌رود برای نوروز در کنار باغ فدک‌ از این مجموعه استفاده شود.

وی گفت: سعی شده برای توسعه مکان‌هایی مانند شهر رویاها که از مقاصد سفر گردشگران در از خارج از شهر است، فضاهای جدید به فضاهای تفریحی شهر در صفه و ناژوان اضافه شود.

قاسم‌زاده با بیان اینکه فرونشست واقعیتی غیرقابل انکار است، اضافه کرد: دو پژوهش علمی و دقیق در اصفهان انجام شد که پژوهش اولیه مکان‌مندکردن فرونشست است، بر این اساس در جنوب شهر تا حدود مسجد سید جای نگرانی نیست، اما پس از آن، هرچه به سمت شمال شهر حرکت کنیم ضریب فرونشست بیشتر می‌شود.

شهردار اصفهان ادامه داد: پژوهش دیگر درباره مداخلاتی است که می‌تواند آسیب‌ و تهدید‌های فرونشست را کاهش دهد، راه‌ حل نهایی چیزی جز جریان دائمی زاینده‌رود نیست، اما نقاطی که ابنیه‌ تاریخی و حساس دارد را می‌توان با کمک میراث فرهنگی ورود کرد.

وی در خصوص پروژه‌های غرب اصفهان گفت: اصفهان در جبهه غربی مشکل ترافیک دارد و به دلیل ممکن نبودن عریض کردن کندرو اقدامات مناسب انجام شد.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: نگرانی پلیس راهور در جلسات برای بسته شدن بزرگراه و ایجاد مشکلاتی در شهر بود و پروژه در ۴۸ ساعت در ضلع غربی اتمام یافت و در ادامه بیش از ۲۴ ساعت مسیر بسته نخواهد شد

ناوگان اصفهان فرسوده است

شهردار اصفهان در خصوص ویدئوی منتشر شده از سیدرضا نریمانی و مشکل مطرح شده، افزود: نیروهای شهرداری بر اساس وظیفه تخلفی دیدند که اعلام و پیگیری شد، طبق کمیسیون ماده ۱۰۰ رای بدوی صادر شد، نریمانی می‌تواند اعتراض بزند تا بررسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: اگر نریمانی فکر می‌کند از سوی شهرداری بی‌احترامی شده مصداقی بیان کند تا عذرخواهی شود، در غیر این‌صورت از کارگزار شهرداری تشکر می‌کنیم.

قاسم‌زاده افزود: ناوگان اصفهان فرسوده است، طبق استانداردها نباید از این دستگاه‌ها استفادشود؛ به تدریج در حال نوسازی ناوگان هستیم و با خریدهای جدید مسیر ویژه‌ای برای حمل و نقل عمومی نمایشگاه قرار می‌دهیم.

منبع: شهرداری

764282

سازمان آگهی های پرسون