واکنش عربستان به هدف قرار دادن آوارگان در خان یونس

وزارت خارجه عربستان کشتار شنیع در منطقه «مواصی» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را محکوم کرد.

تصویر واکنش عربستان به هدف قرار دادن آوارگان در خان یونس

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای هدف قرار دادن غیرنظامیان در منطقه «مواصی» در شهر خان یونس واقع در جنوب نوار غزه را که در نتیجه آن شماری از فلسطینیان شهید و زخمی شدند، محکوم کرد.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت خارجه عربستان بر مخالفت قاطع خود با تداوم ارتکاب جنایت‌های کشتارجمعی توسط رژیم صهیونیستی تاکید کرد و خواستار برقراری فوری آتش‌بس شد.

این وزارتخانه نیروهای رژیم اشغالگر را مسؤول کامل تداوم نقض قوانین بین‌المللی و قوانین بشردوستانه دانست.

وزارت خارجه عربستان همچنین تاکید کرد، جامعه جهانی مسؤولیت قانونی، انسانی و اخلاقی برای فعالسازی مکانیزم‌های مجازات بین‌المللی و پایان دادن به نقض مداوم قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی توسط نیروهای اشغالگر را برعهده دارد.

این بیانیه پس از آن صادر شد که ارتش رژیم اشغالگر با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه «مواصی» در خان یونس در جنوب نوار غزه دست به کشتار جدیدی زد.

سازمان دفاع مدنی نوار غزه با بیان اینکه تیم‌های این سازمان تا بدین لحظه ۴۰ شهید و بیش از ۶۰ مجروح یافته‌اند، تاکید کرد که عملیات یافتن و بیرون کشیدن پیکرهای شهدا همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که تقریباً تمام جمعیت ۲.۲ میلیون نفری غزه بیش از یک بار مجبور به کوچ شده‌اند و برخی از آنها تا ۱۰ بار مجبور به گریختن از محل حملات شده و تن به آوارگی داده‌اند.

منبع: ایسنا

764162

سازمان آگهی های پرسون