تمام محصولات اپل در رویداد سال ۲۰۲۴

محصولاتی که اپل در رویداد سال ۲۰۲۴ خود از آنها رونمایی کرد شامل اپل واچ سری ۱۰، ایرپاد ۴، سیستم عامل iOS 18 و البته آیفون‌های ۱۶، ۱۶ پلاس، ۱۶ پرو و پرو مکس می‌شود که در اینجا نگاهی به همه آنها خواهیم انداخت.
تصویر تمام محصولات اپل در رویداد سال ۲۰۲۴

به گزارش سایت خبری پرسون، ماه سپتامبر فرا رسیده و آیفون‌های جدید نیز از راه رسیدند. اپل روز گذشته در رویدادی موسوم به «وقت درخشش است» در کوپرتینو(Cupertino) کالیفرنیا از جدیدترین مدل‌های آیفون خود رونمایی کرد و همانطور که انتظار می‌رفت، گوشی‌های آیفون ۱۶ تا حد زیادی شبیه مدل‌های سال گذشته هستند. در حالی که این تلفن‌های هوشمند و نسخه‌های استاندارد و پرو آنها، در کانون توجه قرار گرفتند. اپل همچنین اپل واچ سری ۱۰، دو جفت ایرپاد جدید و ویژگی‌های دقیق سمعکی را که در نسل دوم ایرپادهای پرو ارائه می‌شوند، به نمایش گذاشت. این شرکت همچنین به جزئیات جدیدترین چیپست‌های موبایل خود که آیفون‌های جدید به آنها مجهز شده‌اند پرداخته و به مردم یادآوری می‌کند که وقتی سیستم عامل iOS 18 اواخر این ماه با هوش مصنوعی اپل(Apple Intelligence) عرضه شود، چه انتظاراتی می‌توانند داشته باشند.

آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس

به نقل از انگجت، اپل در این مراسم از آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس رونمایی کرد که مقاوم در برابر آب و گرد و غبار و دارای رنگ‌های جدید از جمله اولترا مارین، آبی و صورتی هستند. آیفون ۱۶ دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی است در حالی که آیفون ۱۶ پلاس دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی است. هر دوی آنها می‌توانند تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی داشته باشند و در تاریکی تا یک نیت روشنایی آنها کاهش پیدا می‌کند. دکمه اکشن(Action) نیز به این مجموعه از آیفون‌ها اضافه شده است و به همان اندازه که در آیفون‌های مدل پرو سال گذشته شاهد آن بودیم، در این سری جدید نیز قابل شخصی‌سازی است.

همچنین یک «دکمه» جدید برای کنترل دوربین با دسترسی آسان وجود دارد که به کاربر این امکان را می‌دهد که دوربین را با انگشت خود به سرعت کنترل کند. این ابزار همچنین می‌تواند دسترسی به هوش بصری که یک قابلیت مبتنی بر هوش مصنوعی در iOS 18 است، فراهم کند. این قابلیت امکان کسب اطلاعات درباره هر چیزی که دوربین خود را به سمت آن نشانه بگیرید فراهم می‌کند. به نظر می‌رسد این قابلیت موردی شبیه به گوگل لنز(Google Lens) باشد و می‌تواند کارهایی مانند افزودن تاریخ رویدادهای زنده را به تقویم شما پس از اینکه دوربین خود را به سمت آگهی‌هایی که در خیابان می‌گیرید، انجام دهد. آرایه دوربین در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶ شامل دوربین اصلی فیوژن(Fusion) ۴۸ مگاپیکسلی، لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق عریض جدید با فوکوس خودکار است. این آرایه همچنین می‌تواند عکس‌های فضایی را که می‌توان در ویژن پرو اپل مشاهده کرد، ثبت کند.

هر دو مدل استاندارد آیفون ۱۶ از تراشه جدید A18 استفاده می‌کنند که دارای یک موتور نورونی ۱۶ هسته‌ای است که برای مدل‌های تولیدی بهینه شده است. قطعات داخلی دارای یک CPU شش هسته‌ای و یک پردازنده گرافیکی پنج هسته‌ای هستند که هر دو برای تقویت همه ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی اپل(Apple Intelligence) که در نسخه iOS 18 ارائه می‌شوند، بسیار اهمیت دارد.

طبق گفته اپل، هر دو آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس دارای باتری‌های بزرگ‌تری نسبت به نسل‌های قبلی خود هستند و هنگامی که با چیپست‌های A18 و بهبودهای iOS 18 ترکیب شوند، در کل عمر باتری بسیار طولانی‌تری را به همراه خواهند داشت. هر دو آیفون ۱۶ و ۱۶ پلاس امروز برای پیش خرید در دسترس هستند که به ترتیب قیمت‌ آنها از ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار شروع می‌شود و در روز ۲۰ سپتامبر به طور گسترده در دسترس خواهند بود.

آیفون ۱۶ پرو و ‌آیفون ۱۶ پرو مکس

سری آیفون‌های پرو شامل آیفون ۱۶ پرو و ‌پرو مکس دیگر گوشی‌های معرفی شده‌ی امسال هستند که به ترتیب دارای نمایشگرهای ۶.۳ و ۶.۹ اینچی همیشه روشن هستند.

هر دو از تیتانیوم درجه پنج ساخته شده‌اند، که اپل ادعا می‌کند حتی سبک‌تر از فولاد ضد زنگ است. این گوشی‌ها در چهار رنگ جدید مشکی، سفید، نچرال و صحرایی عرضه خواهند شد.

به گفته این شرکت، آیفون ۱۶ پرو و ‌۱۶ پرو مکس در اصل برای هوش مصنوعی اپل ساخته شده‌اند و می‌توانند از تمام قابلیت‌های جدید iOS 18 بهره ببرند. این گوشی‌ها بر روی چیپست جدید A18 پرو کار می‌کنند. از ترانزیستورهای سه نانومتری بهره می‌برد که حتی سریع‌تر و کارآمدتر از تراشه استاندارد A18 موجود در سری آیفون ۱۶ معمولی است.

آرایه دوربین پشتی در هر دو مدل شامل یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی فیوژن، ۴۸ مگاپیکسلی فوق عریض و یک لنز تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی است. بهبودهای دوربین اصلی امکان فیلمبرداری 4K ۱۲۰ فریم بر ثانیه و فیلمبرداری اسلوموشن را فراهم می‌کند. هر دو گوشی همچنین دارای دکمه جدید کنترل دوربین هستند که دسترسی آسان‌تری به دوربین و تمام ابزارهای آن، هم برای عکسبرداری و هم برای ویرایش، فراهم می‌کند. همچنین چهار میکروفون با کیفیت استودیویی برای ضبط صدای بهتر در هر دو گوشی هوشمند تعبیه شده است و امکان ضبط صوتی فضایی را نیز فراهم می‌کنند.

هم سری آیفون ۱۶ پرو و ‌هم گوشی‌های استاندارد آیفون ۱۶ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند و اپل، قاب‌های مخصوص شارژ جدیدی را عرضه خواهد کرد که دکمه جدید کنترل دوربین نیز در آنها تعبیه شده است. آیفون ۱۶ پرو و ‌۱۶ پرو مکس در روز جمعه، ۱۳ سپتامبر، به ترتیب با قیمت ۹۹۹ دلار و ۱۱۹۹ دلار برای پیش خرید در دسترس خواهند بود. آنها در ۲۰ سپتامبر به طور گسترده در دسترس خواهند گرفت.

ایرپاد ۴

ایرپاد ۴ نیز در جریان رویداد آیفون ۱۶ عرضه شد. این ایرپادهای جدید ظاهری بازطراحی‌شده دارند که تصور می‌شود با شکل‌های بیشتری از گوش افراد متناسب باشند و در کل راحت‌تر باشند.

آنها دارای تراشه H2 در داخل خود هستند که کیفیت صدا را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌هایی مانند صدای فضایی شخصی را فعال می‌کند. قاب شارژ دارای درگاه USB-C است و کوچکترین قاب شارژ ایرپاد تا به امروز به حساب می‌آید.

علاوه بر ایرپاد ۴ معمولی، مدل دومی نیز موجود است که شامل پشتیبانی از حذف فعال نویز(نویز کنسلینگ) و حالت شفافیت می‌شود. Conversation Awareness همچنین به طور خودکار سطح صدای محتوایی که شما تماشا می‌کنید را زمانی که ایرپادها تشخیص دهند در حال صحبت با کسی هستید، کاهش می‌دهد. ایرپاد ۴ استاندارد ۱۲۹ دلار و ایرپاد ۴ با قیمت ۱۷۹ دلار عرضه خواهند شد. هر دو از امروز برای پیش‌سفارش در دسترس هستند و در ۲۰ سپتامبر به طور گسترده در دسترس خواهند بود.

رنگ‌های جدید ایرپاد مکس(AirPods Max)

اپل با ایرپاد مکس چند رنگ جدید از جمله نیمه شب، آبی، بنفش، نارنجی و نور ستاره‌ای را در دسترس قرار داده است. این ایرپاد از شارژ USB-C پشتیبانی می‌کند. رنگ‌های جدید را می‌توان با قیمت ۵۴۹ دلار پیش خرید کرد.

قابلیت‌های جدید سمعکی ایرپاد پرو

اپل قابلیت‌های جدیدی را برای نسل دوم ایرپاد پرو(AirPods Pro) اعلام کرده است که برای کمک به جلوگیری از کاهش شنوایی طراحی شده‌اند. قابلیتی به نام «حفاظت شنوایی» به‌طور پیش‌فرض روشن می‌شود و کاربران می‌توانند یک آزمایش شنوایی تأیید شده بالینی انجام دهند تا ببینند آیا پیش از این دچار کم شنوایی شده‌اند یا خیر. علاوه بر این، ایرپاد پرو(AirPods Pro) دارای ویژگی سمعک بالینی داخلی نیز خواهد بود که پس از انجام تست شنوایی، فعال می‌شود.

اپل واچ سری ۱۰

اپل روز گذشته از اپل واچ سری ۱۰ نیز رونمایی کرد که جانشین طبیعی سری ۹ سال گذشته می‌شود. این ساعت دارای بزرگترین نمایشگر و نازک‌ترین طراحی تاکنون در سری ساعت‌های اپل است و صفحه نمایش OLED حتی بزرگ‌تر از اپل واچ اولترا دارد ... قاب آن دارای گوشه‌های گردتر و نسبت تصویر وسیع‌تر است که هر دوی آنها با صفحه نمایش بزرگ‌تر، فضای بیشتری را برای تعامل با گرافیک و متن در ساعت فراهم می‌کنند. اپل ادعا می‌کند که وقتی از زاویه کنار به آن نگاه می‌کنیم، صفحه نمایش ۴۰ درصد روشن‌تر است و حتی زمانی که مچ دست شما پایین است، زمان را نشان می‌دهد.

اپل واچ سری ۱۰ از تراشه جدید S10 SiP استفاده می‌کند که اپل ادعا می‌کند برای عملکرد، بهره‌وری انرژی و هوش مصنوعی اپل ساخته شده است. یکی از نمونه‌های هوش مصنوعی اپل روی سری ۱۰، صفحه نمایش جدید است که بهترین عکس‌ها را از مجموعه شما انتخاب می‌کند و به صورت خودکار در اختیار شما قرار می‌دهد.

اپل در مورد ویژگی‌های تناسب اندام اعلام کرد که آخرین نسخه watchOS به سری ۱۰ اجازه می‌دهد علائم آپنه خواب را تشخیص دهد، مشروط بر اینکه واچ سری ۱۰ خود را برای خواب منظم بپوشید. اپل ادعا می‌کند که منتظر مجوز سازمان غذا و دارو است و انتظار دارد که ویژگی تشخیص آپنه خواب در بیش از ۱۵۰ کشور جهان راه اندازی شود. سری ۱۰ همچنین دارای قابلیت‌های ردیابی غواصی خواهد بود و از برنامه جدید Tides در watchOS 11 پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های جدید آن، امکان پخش صدا به طور مستقیم از بلندگوی ساعت است که اگر ایرپاد یا یک جفت هدفون بلوتوثی دیگر در دسترس ندارید، می‌تواند مفید باشد. اپل واچ سری ۱۰ با روکش آلومینیوم مشکی جدید و تیتانیوم جلا یافته جدید در دسترس است.

اپل واچ اولترا ۲

در حالی که شایعات زیادی در مورد تکرار اپل واچ اولترا وجود دارد، این شرکت امروز نسل سوم ساعت‌های ورزشی را معرفی نکرد. در عوض، اپل ظاهر جدیدی را برای Apple Watch Ultra ۲ ارائه کرد که رنگ مشکی ساتن است.

منبع: ایسنا

764020

سازمان آگهی های پرسون