وضعیت «فاجعه بار» کرانه باختری با حملات رژیم صهیونیستی

«ولکر ترک» کمیسر حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد: حملات اسرائیل در سراسر کرانه باختری اشغالی در حال بدتر کردن وضعیت «فاجعه باری» است که با خشونت شهرک‌نشینان عمیق‌تر شده‌است.
تصویر وضعیت «فاجعه بار» کرانه باختری با حملات رژیم صهیونیستی

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیسر حقوق بشر سازمان ملل امروز دوشنبه به وقت محلی، افزایش خشونت ها در کرانه باختری در بحبوحه عملیات های بزرگ رژیم اسرائیل را محکوم کرد.

او گفت که «در کرانه باختری، عملیات‌های مرگبار و مخرب که برخی از آنها در دو دهه گذشته بی سابقه بوده اند، وضعیت فاجعه‌بار را بدتر می‌کنند، که هم اکنون (این وضعیت فاجعه‌بار) با خشونت جدی شهرک‌نشینان تشدید شده است.»

ارتش اسرائیل در ۲۸ اوت (۷ شهریور) حملاتی همزمان به چندین شهر و اردوگاه آوارگان در شمال کرانه باختری انجام داد که دست کم ۳۶ فلسطینی کشته شدند.

کمیسیر حقوق بشر سازمان ملل همچنین تاکید کرد که نزدیک به ۱۰‌ هزار فلسطینی در زندان‌ها یا مراکز نظامی اسرائیل نگهداری می‌شوند که «بسیاری از این بازداشت ها خودسرانه» هستند و بیش از ۵۰ نفر «به دلیل شرایط غیرانسانی و بدرفتاری» جان خود را از دست داده‌اند.

او ادامه داد که «پایان دادن به این جنگ و جلوگیری از یک درگیری منطقه ای تمام عیار یک اولویت مطلق و فوری است.»

رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده است. طی این مدت ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه به شدت آسیب دیده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی‌سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرده است که شمار شهدای جنگ غزه تاکنون به بیش از ۴۰ هزار نفر و شمار مجروحان نیز به بیش از ۹۴ هزار نفر افزایش یافته است.

رژیم اسرائیل در عین حال اعتراف کرده که پس از حدود ۱۱ ماه جنگ، هنوز نتوانسته است به اهداف خود از این جنگ یعنی نابود کردن جنبش حماس و بازگرداندن اسرای صهیونیستی از نوار غزه برسد.

منبع: ایرنا

763975

سازمان آگهی های پرسون