محمدرضا عارف:

از رهنمودها و نقدهای شما حداکثر استفاده را خواهیم کرد

معاون اول رئیس جمهور گفت: هنرمندان و اهل فرهنگ الگویی برای جامعه خصوصا جوانان هستند.

تصویر از رهنمودها و نقدهای شما حداکثر استفاده را خواهیم کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدرضا عارف در مراسم معارفه سید عباس صالحی وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:حضور در جمع فرهیختگان و هنرمندان برای من افتخار است از رهنمودها و از نقدهای شما حداکثر استفاده را خواهیم کرد.

وی افزود: امروز ۱۹ شهریور سالروز وفات آیت الله طالقانی است که یک الگوی فرهنگی نسل جوان است اولین انجمن اسلامی دانشجویان را ایشان در دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرد، ۲۱ شهریور هم روز سینماست که این مراسم در آستانه روز برگزار می شود و این روز را به سینماگران تبریک می گوییم.

وی ادامه داد: از آقای صالحی بابت پذیرفتن مسئولین وزارت خانه ای که نقش کلیدی در تحقق آرمان های انقلاب ما که انقلاب فرهنگی بود، دارد، تشکر می کنم ارباب رجوع وزرات ارشاد نخبگانند، هنرمندان و اهل فرهنگ الگویی برای جامعه خصوصا جوانان هستند، ارباب رجوع این بخش همواره جایگاه برجسته ای دارند.

وی افزود: انقلاب ما فرهنگی بود که رهبر آن مرجع گرانقدر شیعه بود، پشتیبانی مردم را داشت امروز در آستانه دهه پنجم انقلاب هستیم.

عارف تصریح کرد: جهت گیری سند چشم انداز و دستیابی به رتبه اول در همه بخش ها و الهام بخش در منطقه بوده این قرار بود بر اساس این سند که پشتوانه آن رهبر انقلاب بود، در سال آینده تحقق یابد اما چه قدر توانسته این در بخش نرم افزاری در مسیر این سند حرکت کنیم ؟

وی گفت: آسیب های فرهنگی و اجتماعی که امروز به آن مبتلا هستیم نشان می دهد که با اهداف این سند فاصله زیادی دارم، ما از ارزش ها و ارکان ها فاصله گرفته ایم؟ کجا به جای سیاست جذب، سیاست دفع را در پیش گرفته ایم؟ چرا فردی یا گروهی خود را حق می داند و دیگران را باطل؟ باید چرایی آن بررسی شود که چرا جوانان ما از آرمان ها فاصله گرفته ایم؟ بیایید فرزندان خودمان را بررسی کنیم و وفاداری آنها به انقلاب را با نسل اول انقلاب مقایسه کنیم چه کردیم که نتوانستیم از ظرفیتی که در سال ۵۷ در مقابل دنیا با اسلحه فرهنگ ایستادیم، فاصله بگیریم ؟

وی تصریح کرد: برنامه هفتم دو بخش دارد یکی بخش نرم افزاری است که احکام خوبی دارد و پول زیادی نیاز ندارد بلکه باید به تغییر روش ها، آسیب های فرهنگی و اجتماعی را اصلاح کنیم در برنامه، منابع مورد نیاز پیش بینی نشده و به دولت موکول شده تا آن را تامین کند پیش بینی شده که منابع بخش سخت افزاری برنامه هفتم ۲۵۰ میلیارد یورو لازم باشد.

وی افزود: باور ما بر این است که دسترسی به شاخص های کمی در برنامه هفتم، یک ضرورت انکارناپذیر است اما با رشد ۸ درصدی اقتصاد چه قدر فاصله داریم؟ ۲.۸ درصد از منابع برنامه هفتم به بهره وری اختصاص داده شده که یعنی فرهنگ یعنی شماها؛ برای برنامه هفتم چند محور را وزیر ارشاد و همکارانش در حال تدوین آیین نامه های آن هست را تیتروار می خوانم.

وی در ادامه گفت: تلاش برای تحکیم سبک زندگی که وظیفه وزارت ارشاد است ما این وزارت را نهاد حاکمیتی می دانیم نه اجرایی ، باید همه دست اندرکاران فرهنگی کشور محوریت ارشاد را بپذیرند و ما این رویکرد را در پیش داریم.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما تقویت همبستگی ملی و ارتقای هویت ملی؛ در این چند دهه الگوسوزی کرده ایم الان جوان ما یا احساس بی هویتی می کند یا هویت خود را در جای دیگری جستجو می کند جنگ روانی و تهاجم روانی یک مسأله حدی برای ماست، برای مبارزه با آن چه کرده ایم، اینترنت یک اتوبان و راه است کسی راه را نمی بندد،شما محتوای خوب در آن بگذارید، ممکن است در اتوبان خودروی حامل محموله غیرقانونی هم تردد کند اما راه را که نباید بست، چه قدر مرجعیت علمی و فرهنگی فضای مجازی متوجه کشور ماست؟

منبع: ایرنا

763958

سازمان آگهی های پرسون