فخرالدین صدیق‌شریف:

سال سخت و تلخی را گذراندیم/ باید صدای جوانان را شنید

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون معتقد است مهم‌ترین مطالبه مردم بهبود شرایط نابسامان اقتصادی و حمایت از جوانان با سلایق و علایق مختلف است.
تصویر سال سخت و تلخی را گذراندیم/ باید صدای جوانان را شنید

به گزارش سایت خبری پرسون، فخرالدین صدیق شریف، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون سال ۱۴۰۱ را سال بی‌مهری به اهالی فرهنگ و هنر دانست و عنوان کرد: متاسفانه در سالی که گذشت بیش از هر زمانی شاهد بی‌مهری غیرقابل انکاری نسبت به اهالی فرهنگ و هنر بودیم و همچنین تقسیم کردن هنرمندان به دسته‌های مختلفی که برخی همیشه سرکار هستند و برخی دیگر فراموش شده‌اند.

وی افزود: شرایط در جامعه به شکلی پیش رفت که باعث ایجاد دو قطبی وحشتناکی شد به صورتی که افراد مقابل یکدیگر قرار گرفتند البته حمایت‌هایی که قول‌شان داده شد نیز اتفاق نیفتاد و به نوعی عده زیادی از افراد و فعالان فرهنگی-هنری کنار گذاشته شدند.

صدیق‌شریف افزود: سالی که گذشت، لحظات سخت و تلخ بسیاری داشت که یکی از دلایل آن بی‌توجهی به جوانان و فعالیت‌های آنان بود. باید بدانیم قطعا نمی‌توان آن‌ها نادیده بگیریم چراکه جوانان پتانسیل اصلی یک سرزمین هستند و باید صدای آن‌ها را بشنویم و امید را در قلب آن‌ها زنده نگه داریم. وی اضافه کرد: تلخی سال ۱۴۰۱ نیز به دلیل بی‌توجهی به خواسته‌های جوانان بود که امیدوارم در سال جدید این توجه به خواسته‌های جوانان اتفاق بیافتد و صدای آن‌ها شنیده و به مسائل ذهنی آن‌ها توجه شود.

وی در همین زمینه تصریح کرد: درکنار تمام اتفاقاتی که در سال ۱۴۰۱ رخ داد، بازهم رفتار غیر اخلاقی برخی تهیه‌کنندگان برای بدقولی در خصوص تسویه حساب با هنرمندان برجسته بود. من معتقدم باید نظارت بیشتری روی این موضوع صورت بگیرد تا هرکه از راه رسید در جایگاه تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار قرار نگیرد چراکه جوانان زیادی در این حوزه فعالیت می‌کنند و ممکن است با چنین رفتارهایی آسیب ببینند.

این بازیگر سریال‌های تاریخی درباره سال جدید و چشم‌انداز پیش‌روی فرهنگ و هنر نیز گفت: سامان دادن به این شرایط نابسامان فرهنگی، اصلی‌ترین مطالبه است چراکه زمانی که من با همکاران خود صحبت می‌کنم می‌گویند که اگر این شرایط ادامه‌دار شود، ممکن است فرهنگ و هنر کشور دچار مشکلات جبران ناپذیری شود و شاید دیگر سینمایی وجود نداشته باشد.

صدیق‌شریف با تاکید بر اینکه باید تمام طیف‌ها و جریان‌های موافق و منتقد دیده و حمایت شوند، خاطرنشان کرد: اگر قرار است از سوی دولت در امور هنری، سرمایه‌گذاری صورت بگیرد باید اکثر پروژه‌ها را شامل شود نه صرفا تعدادی پروژه خاص که توصیه شده‌اند. همچنین باید از جوانانی که می‌خواهند فعالیت خود را در حوزه فرهنگ و هنر آغاز کنند، حمایت شود چراکه آینده این هنر هستند.

وی در عین حال افزود: قطعا سال جدید قابل پیش‌بینی نیست ولی همیشه علاقه دارم کارهایی را برای بازی بپذیرم که متفاوت و در مسیر اعتلای فرهنگ باشد و تمامی طبقات اجتماعی و سلایق مختلف را در بر گیرد. چراکه این روزها کارهایی را شاهد هستیم که شاید یک یا دو گروه از جامعه را در برگیرد و دیگر اقشار جامعه فراموش می‌شوند که البته چنین پروژه‌هایی نیازمند فیلمنامه‌هایی قوی است و برخی از بهترین نویسنده‌ها درحال حاضر خانه‌نشین هستند.

او در پایان ابراز امیدواری کرد در سال جدید مردم ایران به یک آرامش اقتصادی و اجتماعی برسند و گفت: در حال حاضر مردم در شرایط اقتصادی خوبی قرار ندارند و برخی خانواده‌ها در موقعیت و شرایطی واقعا دردناکی هستند که امیدوارم همزمان با سال جدید و تدبیر درست مسئولان کشور، به یک تعادل اقتصادی و اجتماعی برسیم.

478821