اصلاح‌طلبان راه حل مشکلات اقتصادی را احیای برجام می‌دانند

طیفی از جریان اصلاحات همچنان حل مشکلات را نه در داخل که در خارج دیده و تلاش می‌کنند که محور حل مشکلات اقتصادی را به مساله احیای برجام گره بزنند.
تصویر اصلاح‌طلبان راه حل مشکلات اقتصادی را احیای برجام می‌دانند

به گزارش سایت خبری پرسون، یک روزنامه اصلاح‌طلب با گره زدن حل مشکلات اقتصادی به موضوع برجام تاکید کرد که به دلیل عملی نشدن حل مشکلات اقتصادی به دلیل احیای برجام، باید به سمت تغییر فضای عمومی با تغییرات فرهنگی حرکت کرد.

روزنامه اعتماد در این زمینه با بیان اینکه «اولویت تغییر فرهنگی» در کنار «اولویت تغییر معیشتی و اقتصادی» عملا در حال نادیده گرفته شدن است نوشت:

به دیگر سخن، تصور کنیم شهریور ۱۴۰۴ یک سال پیشین را داریم مرور می‌کنیم. بعید است در طول این یک سال، در سیاست خارجی «برجام خاصی» رخ بدهد. بعید است در طول یک سال، به جای آنکه تنها تورم‌ اوج‌ نگرفته باشد، قیمت‌ها نیز چنان تعدیل شود که بر ‌قدرت خرید مردم بیفزاید.

این روزنامه اصلاح طلب در این رابطه اما پیشنهاد داد که می‌توان در طول این یک سال - به تعبیر هابرماس - «فضای عمومی» را تغییر داد و ‌قدری اکسیژن به آن تزریق کرد. حال و هوا و عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای را با قدری آزادی نرم و خوشایند ساخت تا مردم لااقل در سایه فضای عمومی و تغییر یافته، ضمن افزایش امید، مشکلات دیگر اقتصادی، معیشتی، سیاست داخلی و سیاست بین‌الملل را تحمل کنند.

تاملی بر مطلب روزنامه اعتماد نشان می‌دهد که طیفی از جریان اصلاحات همچنان حل مشکلات را نه در داخل که در خارج دیده و تلاش می کنند که محور حل مشکلات اقتصادی را به مساله احیای برجام گره بزنند.

اصلاح طلبان در این زمینه با عدم مسئولیت پذیری برای ساختن کشور با اتکای به داخل از سوی دیگر می کوشند تا کاهلی خود در ساخت کشور را با مُسکن آزادهای فرهنگی- اجتماعی و آنهم به صورت مقطعی جبران کرده و به دادن آدرس های غلط برای حل مشکلات اقدام ورزند.

منبع: مشرق

763733

سازمان آگهی های پرسون