ممنوعیت فعالیت دریایی در دریاچه خزر

هواشناسی مازندران با اعلام هشدار سطح نارنجی، هرگونه فعالیت دریایی در آب‌های ساحلی این استان را از اوایل وقت پنجشنبه هفته جاری تا اواخر وقت شنبه آینده، ناامن اعلام کرده است.

تصویر ممنوعیت فعالیت دریایی در دریاچه خزر

به گزارش سایت خبری پرسون، هواشناسی مازندران روز سه شنبه با صدور اطلاعیه ای با اشاره به ورود سامانه جدید، پیش بینی کرد که دریای خزر در این مدت با وزش باد شدید مواج خواهد شد و برای فعالیت دریایی ناامن می‌شود.

هواشناسی مازندران با بیان اینکه سامانه ناپایدار جوی مناطق ساحلی و دور از ساحل را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اعلام کرد که بیشینه سرعت وزش باد گاهی تا ۱۶ متر بر ثانیه خواهد رسید که این امر باعث شکل گیری امواج ۱.۹ تا سه متری می شود و برای فعالیت های دریایی مناسب نخواهد بود.

هواشناسی مازندران هشدار داد که این وضعیت جوی دریایی علاوه بر غرق شدن شناگران و قایق ها و شناورهای کوچک و متوسط صیادی، پاره شدن تورهای صیادی، خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی و صدمه دیدن کشتی ها و شناورها در اسکله را نیز به همراه خواهد داشت.

هواشناسی در این اخطاریه تمام فعالیت های دریایی در این مدت را ممنوع اعلام کرده است.

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی مازندران برای امروز و فردا چهارشنبه صاف تا نیمه ابری به ویژه در ارتفاعات همراه با افزایش تدریجی دما و روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری با کاهش نسبی دما برای عصر و شب همراه با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز جمعه را صاف تا نیمه ابری و در عصر و شب با افزایش ابر، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده باران و در روز شنبه نیز نیمه ابری همراه با کاهش نسبی دما همراه با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی کرده است.

منبع: ایرنا

753444

سازمان آگهی های پرسون