جولایی خبر داد؛

۱۵۱۵ زندانی غیرعمد در ایام محرم و صفر آزاد شدند

نایب رئیس هیأت مدیره ستاد دیه کشور، از آزادی ۱۵۱۵ زندانی جرایم غیرعمد در ایام محرم و صفر خبر داد.
تصویر ۱۵۱۵ زندانی غیرعمد در ایام محرم و صفر آزاد شدند

به گزارش سایت خبری پرسون، سید اسداله جولایی گفت: از ابتدای ماه محرم تا روزهای منتهی به ماه ربیع‌الاول در سایه پویش مردمی «هر هیئت، آزادی یک زندانی»، ۱۵۱۵ زندانی جرایم غیرعمد با کمک‌های نوع دوستانه مردم نیکوکار و خاصه حمایت‌های مالی عزاداران حسینی از بند حبس رهایی یافته‌اند که ۷۷ نفر از این افراد مساعدت شده را خانم‌ها و ۱۴۳۸ نفر را آقایان اغلب عائله‌مند شامل می‌شوند.

وی در خصوص فرآیند آزادی این محبوسان غیر بزهکار اظهار کرد: کل بدهی ۱۵۱۵ زندانی رهایی یافته رقمی معادل ۳ هزار میلیارد تومان بود که ۲۸ درصد این مبلغ در قالب تلاش کمیته‌های صلح و سازش از اصل محکوم‌ٌبه کسر شد.

نایب رئیس هیأت مدیره ستاد دیه کشور ادامه داد: بیشترین آزادی‌های صورت گرفته به ترتیب آمار عددی ارائه شده به استان‌های فارس، تهران، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و خراسان‌رضوی اختصاص دارد.

جولایی گفت: سال گذشته به برکت نام حسین علیه‌السلام ضمن همکاری خوب شکات و اولیا دم در حوزه بخشش خیرین با وجوهات و مبالغ اهدایی خود در بازه زمانی دو ماه محرم و صفر نیز زمینه‌ساز آزادی ۱۲۰۰ بدهکار مالی و محکوم به پرداخت دیات ناشی از جرایم غیرعمد بودند که امید است این نگاه مهرآمیز در راستای خلاص شدن افزون بر سیزده هزار زندانی غیرعمد موجود در سطح ندامتگاه‌های کشور تداوم یابد.

منبع: مهر

753394

سازمان آگهی های پرسون