اخاذی از مردم با قفل کردن تلفن های همراه

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با در اختیار داشتن آیدی‌های تلفن های همراه آیفون اقدام به قفل کردن تلفن ها و اخاذی از مردم کرده بود، خبر داد.

تصویر اخاذی از مردم با قفل کردن تلفن های همراه

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ داود معظمی گودرزی درباره جزئیات این خبر گفت: چندی پیش یکی از شهروندان به پلیس فتای تهران بزرگ مراجعه و اعلام کرد که فردی با دسترسی غیرمجاز به اپل آیدی تلفن همراهش، اقدام به انتقال تصاویر و مدارک او کرده و قصد اخاذی از وی را دارد. همچنین در تحقیقات تکمیلی از این فرد مشخص شد که او مدتی پیش برای آیفونش اپل آیدی خریده و حالا پس از چندماه، فرد ناشناسی تلفن همراهش را قفل کرده و قصد دارد از او اخاذی کند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه داد: درپی شکایت این شهروند، پرونده‌ای توسط همکاران من تشکیل و ماموران در تحقیقات اولیه متوجه شدند یک نفر، تعداد زیادی دامنه اپل ایدی در اختیار داشته که این آیدی ها را در مراکز مختلف به فروش رسانده وپس از مدتی به دنبال اخاذی از صاحبان آنها رفته است.

معظمی گودرزی با بیان اینکه این فرد ۳۰ شاکی داشت، گفت: با انجام تحقیقات بیشتر، این متهم در شمال شهر تهران شناسایی و پس از طی تشریفات قضایی و اخذ مجوزهای لازم در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد که در جریان بازجویی‌ها اعتراف کرد که با در اختیار داشتن این آیدی‌ها، اقدام به قفل کردن تلفن‌های همراه کرده و از طریق تلفن همراه شکات از آنها در قبال باز کردن تلفن همراشان درخواست وجه کرده است.

وی از تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده خبر داد و گفت: متهم به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد. همچنین تحقیقات تکمیلی در این خصوص در حال انجام است.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به این پرونده به مردم توصیه کرد: پس از دریافت اپل آیدی از فروشگاه‌های معتبر گذرواژه و ایمیل پشتیبان اولیه را تغییر دهند و از رمز عبور ایمن و قوی برای حساب کاربری خود استفاده کنند تا دچار چنین مشکلاتی نشوند.

منبع: ایسنا

753244

سازمان آگهی های پرسون