لاوروف:

ایران قصد ندارد وارد یک جنگ بزرگ شود

لاوروف با بیان اینکه ترور اسماعیل هنیه در تهران اقدامی برای تحریک ایران بود، افزود: درحالیکه غربی‌ها به دنبال تحریک کردن ایران هستند اما ایران نمی‌خواهد تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز شده و قاطعانه قصد ندارد وارد یک جنگ بزرگ شود.
تصویر ایران قصد ندارد وارد یک جنگ بزرگ شود

به گزارش سایت خبری پرسون، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در اظهاراتی با بیان اینکه ترور رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تلاشی برای تحریک ایران بود، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز نخواهد شد.

وزیر خارجه روسیه با اشاره به اینکه در حال حاضر به نظر می‌رسد تل‌آویو تنها طرفی است که خواهان آغاز یک جنگ بزرگ بین ایران و اسرائیل با دخالت کشورهای همسایه است، گفت: (رژیم) اسرائیل این موضوع را کتمان نمی‌کند که قصد دارد از شرایط و فرصت ایجاد شده در منطقه سوء استفاده کند.

لاوروف با بیان اینکه ترور اسماعیل هنیه در تهران اقدامی برای تحریک ایران بود، افزود: درحالیکه غربی‌ها به دنبال تحریک کردن ایران هستند اما ایران نمی‌خواهد تسلیم اقدامات تحریک‌آمیز شده و قاطعانه قصد ندارد وارد یک جنگ بزرگ شود.

واشنگتن بیش از ۵۰ میلیارد دلار کمک نظامی از ۲۰۲۲ که زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین است، برای کی‌یف تامین کرده اما استفاده از تسلیحاتی را که به اوکراین داده برای عملیات برون مرزی و عمیق‌تر در خاک روسیه محدود کرده است.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌ها در جهت عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق، اظهار کرد: ممکن است روسیه، ایران، ترکیه و سوریه در آینده قابل پیش‌بینی نشستی را برای برگزاری مذاکرات میان آنکارا و دمشق برگزار کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه سخنان خود، یادآور شد: پیش از این نیز ترکیه و سوریه موفق شدند در سال ۲۰۲۳ نشستی با مشارکت وزارت دفاع، وزارت خارجه و سرویس‌های اطلاعاتی طرفین برگزار کرده و در مورد شرایطی که می‌تواند به عادی‌سازی روابط میان آنکارا و دمشق بینجامد، گفت وگو کنند.

لاوروف همچنین با اشاره به دیدار رسمی محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق از مسکو در پاییز سال گذشته (میلادی) گفت: ما در حال همکاری با بغداد و اربیل هستیم و به عراقی‌ها کمک می‌کنیم تا بر مساله چندپارگی در این کشور غلبه کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه با بیان اینکه دیپلمات‌های روسیه در عراق با بازدید از مناطق مختلف این کشور و برگزاری رویدادهای مختلف در تقویت ثبات سیاسی این کشور تلاش می‌کنند، افزود: صنعت نفت و گاز اصلی‌ترین صنعت در اقتصاد روسیه است و طرح‌های دیگری نیز در حوزه صنعت، فناوری، اطلاعات و ارتباطات وجود دارد که امیدواریم در چارچوب کمیسیون بین دولتی که بین روسیه و عراق ایجاد خواهد شد، در این زمینه‌ها با بغداد همکاری کنیم.

در تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه وی و یک نفر از محافظینش به شهادت رسیدند.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور ایران در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه» گفت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

منبع: ایرنا

753136

سازمان آگهی های پرسون