گانتس از عملکرد ارتش رژیم غاصب صهیونیستی انتقاد کرد

بنی گانتس عضو مستعفی کابینه جنگ و رئیس حزب «اردوگاه رسمی» رژیم صهیونیستی در اظهاراتی با انتقاد از عملکرد ارتش این رژیم، گفت: روند جنگ و پیشرفت نظامی در غزه بسیار کُند است.

تصویر گانتس از عملکرد ارتش رژیم غاصب صهیونیستی انتقاد کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، گانتس افزود: در حال حاضر باید اولویت (رژیم) اسرائیل توافق برای تبادل اسرا و انتقال توانمندی‎های نظامی به جبهه شمالی باشد.

وی گفت: باید واقع بین باشیم، زیرا این نبرد طولانی است و این امر حل وضعیت جبهه شمال را می‌طلبد.

این اظهارات گانتس در حالی است که شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز (شنبه) از نگرانی شدید مقامات این رژیم نسبت به توسعه پدافند هوایی حزب الله لبنان خبر داد و اعلام کرد که آنها به درستی خطر افزایش توان این پدافند را درک کرده‌اند.

این رسانه صهیونیستی در گزارشی به توسعه و گسترش سامانه‌های پدافندی مقاومت اسلامی لبنان و تاریخچه تشکیل آن پرداخت و اعلام کرد که حزب الله تشکیلاتی را شامل انواع مختلف سامانه‌های پدافندی برای از بین بردن برتری هوایی رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین ایجاد کرده است.

براساس این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی خطر افزایش توان پدافندی حزب الله را به خوبی درک کرده‌اند.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم اشغالگر اذعان کرد: حزب الله لبنان توانسته ده‌ها سامانه پدافندی از جمله موشک‌های دوش پرتاب و سامانه‌های سنگین زمینی را از ایران دریافت کند و از این طریق برتری و آزادی عمل نیروی هوایی رژیم اسرائیل را از بین برده است.

این رسانه رژیم صهیونیستی با اشاره به برخی دستاوردهای پدافند هوایی مقاومت اسلامی لبنان در ۱۱ ماه گذشته، افزود: حزب الله در این مدت ۵ پهپاد اسرائیلی از جمله «هرمس ۹۰۰» را سرنگون کرده که البته حزب الله پهپادهای سرنگون شده را ۷ فروند اعلام کرده است.

به گزارش ایرنا، پیش تر و همزمان با ساقط شدن شماری از پهپادهای رزمی آمریکا و رژیم صهیونیستی در لبنان و یمن، کارشناسان نظامی چنین خساراتی را مشابه درگیری تل آویو و واشنگتن با کشورهای همتراز دانسته و قابلیت‌های نظامی نیروهای یمنی و حزب الله لبنان را فراتر از انتظار توصیف کرده بودند.

تارنمای آمریکایی «بریکینگ دیفنس» به نقل از کارشناسان نظامی نوشت که سرنگونی تعدادی از پهپادها به دست نیروهای حزب الله لبنان و نیروهای یمن نشان داده که این گروه‌ها از قابلیت و تاکتیک‌های پدافند هوایی پیشرفته تری نسبت به آنچه پیش تر تصور می‌شد، برخوردار بوده و لازم است که فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی و آمریکا در عملیات هوایی خود بازنگری کنند.

در گزارش بریکینگ دیفنس آمده است: از ۸ اکتبر (۱۶ مهر ۱۴۰۲) و آغاز درگیری‌ها بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل، نیروی هوایی اسرائیل پنج فروند پهپاد را در پی شلیک موشک‌های پدافند هوایی واقع در جنوب لبنان از دست داد.

منبع: ایرنا

753102