ترامپ:

باید حکم اعدام برای قاچاقچیان اجرا شود

رئیس جمهور سابق آمریکا می‌گوید که در راستای مقابله با آثار و پیامدهای تبدیل شدن این کشور به یک کشور «آلوده به مواد مخدر»، باید حکم اعدام برای قاچاقچیان اجرا شود.
تصویر باید حکم اعدام برای قاچاقچیان اجرا شود

به گزارش سایت خبری پرسون، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق و نامزد کنونی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا با حمایت از حکم اعدام برای فروشندگان و قاچاقچیان مواد مخدر، گفت که آمریکا برای مبارزه با تبدیل شدن به کشوری «آلوده مخدر» باید این حکم را اجرا کند.

ترامپ در جریان سخنرانی در گردهمایی انتخاباتی‌اش در «جاسن‌تاون» در ایالت پنسیلوانیا، گفت: یک فروشنده مواد مخدر در آمریکا، در طول فروش «فنتانیل» و سایر مواد مخدر خطرناک، به طور میانگین ۵۰۰ آمریکایی را می‌کشد!

وی افزود: به زبان ساده، فروشنده مواد مخدر ۵۰۰ نفر را می‌کشد و تنها زبانی که می‌فهمد اعدام است. اگر برای آنها حکم اعدام اجرا شود، دیگر خبری از مواد مخدر نخواهد بود.

ترامپ با یادآوری مکالمه‌ای با شی جین‌پینگ، رئیس جمهور چین گفت: از او پرسیدم که چرا مشکل مواد مخدر ندارید و شی در پاسخ گفت: «چون برای فروش مواد مخدر حکم اعدام داریم. هر کسی که مواد بفروشد، می‌میرد.»

رئیس جمهور سابق آمریکا اضافه کرد: اما در بسیاری از کشورهای دیگر این مشکل وجود دارد اما در کشورهایی که حکم اعدام اجرا می‌شود، این مشکل وجود ندارد. چه خوش‌تان بیاید چه نیاید، ما در حال تبدیل شدن به ملتی «آلوده به مواد مخدر» هستیم.

وی افزود: اگر این حکم را به طور جدی اجرا کنیم، ظرف یک هفته مشکل مواد مخدر از بین خواهد رفت. هیچ‌کس دیگر سمت فروش مواد مخدر نمی‌رود. نمی‌دانم که آیا آمریکا برای این کار آمادگی دارد یا نه اما باید داشته باشد.

ترامپ همچنین بار دیگر به کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ماه نوامبر تاخت و گفت که «هریس از مصاحبه تنها و رو در رو می‌ترسد و این در حالی است که در مصاحبه اخیرش آن هم با شبکه سی‌ان‌ان که یار شفیق دموکرات‌هاست، همه چیز از پیش تعیین و ضبط شده بود.»

وی با اشاره به حضور تیم والز، معاون هریس در انتخابات پنجم نوامبر در مصاحبه مذکور، گفت: او (هریس) را در تلویزیونی دیدید؟ پشتش به «تیم پنبه‌ای» گرم و بر سر یک میز نشسته بود! انقدر ضعیف هستی که نمی‌توانی با یک مجری مهربان با دموکرات‌ها تنها صحبت کنی!

منبع: ایرنا

753001