بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در کدام جاده های استان ثبت شده است؟

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در جاده‌های استان در اَمرداد امسال در محورهای نایین- اردستان و اصفهان- نجف‌آباد ثبت شده است.
تصویر بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها در کدام جاده های استان ثبت شده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ مریم تاکی افزود: بیشترین درصد تخلف سرعت خودروها پس از محورهای نایین- اردستان و نجف‌آباد مربوط به خمین - گلپایگان، زرین‌شهر- سفید دشت و فرودگاه - اصفهان (قهجاورستان) است.

وی ادامه داد: سرعت متوسط در محورهای استان در اَمرداد ۹۱ کیلومتر بر ساعت گزارش شد که نسبت به ماه پیش از آن یک درصد افزایش داشته است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان با اشاره به ثبت ۳۱ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۴۰۹ تردد خودرو در جاده‌های استان در اَمرداد امسال، اظهار داشت: متوسط تردد ساعتی ثبت شده در سامانه‌های پلاک‌خوان و تردد شمار برخط استان به ۳۶۷ خودرو در ساعت رسید که نسبت به تیر امسال ۶ درصد کاهش یافته است.

تاکی با اشاره به اینکه متوسط تردد روزانه وسایل نقلیه در امرداد امسدل نسبت به بازه مشابه ماه گذشته آن حدود یک درصد کاهش یافته است، اضافه کرد: بیشترین تردد وسایل نقلیه در مرداد ماه مربوط به روز چهارم با ۸۶۲ هزار و ۳۳۲ و کمترین در سی و یکم اَمرداد با ۶۹۴ هزار و ۸۶۴ تردد است.

به گفته وی، ساعت اوج تردد نیز بین هفت تا هشت صبح روز شنبه بیستم اَمرداد با پنج هزار و ۴۵۵ تردد در ساعت گزارش شد.

تاکی با اشاره به کاهش سه درصدی میزان تردد ورودی به استان و همچنین عدم تغییر تردد خروجی از استان در امرداد نسبت به تیرماه امسال گفت: تردد ورودی به استان در مرداد امسال ۲ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۴۷۶ و خروجی از استان ۲ میلیون و ۸۰۱ هزار و ۴۳۵ تردد بود.

وی با اشاره به اینکه بیشترین تردد خودروها به ترتیب در محور شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، شهرضا، تیران و کرون، شاهین‌شهر و میمه به ثبت رسید، خاطرنشان کرد: بیشترین متوسط سرعت نیز به ترتیب در محورهای شهرستان های کاشان، نایین، فلاورجان، زرین‌شهر و گلپایگان ثبت شده است.

مدیر مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ درصد از کل ترددها در جاده‌های استان در امرداد امسال به ناوگان سنگین اختصاص داشته و نسبت به ماه گذشته حدود سه درصد افزایش یافته است،

تاکی افزود: بیشترین درصد تردد ناوگان سنگین به ترتیب در محورهای رامشه- ابرکوه، نایین- سجزی، اصفهان- مورچه خورت (پلیس راه)، مورچه خورت- میمه (سه راهی نطنز – مورچه خورت) و میمه- دلیجان ثبت شده است.

وی با بیان این که ۴۹ درصد از پلاک های مشاهده شده در استان در اَمرداد سال‌جاری ، بومی بود، اظهار کرد: استان‌های تهران، فارس، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و خوزستان به ترتیب با ۱۳،۶، پنج، چهار و سه درصد بیشترین سهم تردد خودروهای غیر بومی را در اصفهان داشتند.

تاکی تصریح کرد: ۵۴ درصد پلاک‌های غیربومی در مرداد سالجاری ماندگاری کمتر از یک روز در استان داشتند.

۱۴۴ سامانه تردد شمار در جاده‌های استان اصفهان فعال است.

این استان با ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه، بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز و بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه نخست حمل بار و رُتبه سوم حمل مسافر را داراست.

منبع: ایرنا

752961