چند فیلم در بخش مسابقه جشنواره لندن ۲۰۲۴ با هم رقابت می‌کنند؟

جشنواره فیلم لندن (BFI) عناوین فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه ۲۰۲۴ را معرفی کرد.
تصویر چند فیلم در بخش مسابقه جشنواره لندن ۲۰۲۴ با هم رقابت می‌کنند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، شصت و هشتمین جشنواره فیلم لندن اسامی ۱۱ فیلمی را که در بخش مسابقه رسمی این جشنواره با هم رقابت می‌کنند، اعلام کرد. در این مجموعه، فیلم‌هایی از ۱۳ کشور که طیفی از فیلمسازی بین‌المللی را دربرمی گیرد، گرد آمده‌اند.

فیلم‌های منتخب شامل این موارد هستند:

«خاطرات یک حلزون» از استرالیا به کارگردانی آدام الیوت؛ این انیمیشن استاپ موشن درباره دوقلوهای جدا شده استرالیایی در دهه ۱۹۷۰ است که طنز و احساسات را در هم می‌آمیزد. این فیلم که سارا اسنوک و اریک بانا صداپیشگان آن هستند، برنده بهترین فیلم انسی امسال شده است.

«آنها را پایین بیاور» محصول مشترک ایرلند-بریتانیا-بلژیک به کارگردانی کریستوفر اندروز؛ فیلمی درباره ۲ خانواده کشاورز دشمن یکدیگر در روستایی ایرلند است که بری کیوگان و کریستوفر ابوت بازیگرانش هستند. این فیلم در جشنواره تورنتو نیز حضور دارد.

«درباره تبدیل شدن به مرغ دریایی» محصول مشترک زامبیا-بریتانیا-ایرلند به کارگردانی رانگانو نیونی؛ فیلمی درباره سنت، سوء‌استفاده و قدرت در یک خانواده زامبیایی است. این فیلم اولین بار در جشنواره کن به نمایش درآمد و جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد.

آوریل» محصول مشترک فرانسه-گرجستان-ایتالیا به کارگردانی دئا کولومبگاشویلی؛ درباره زندگی روستایی در گرجستان و با تمرکز بر یک پزشک است که برای مرگ نوزادی در طی یک زایمان سخت با سرزنش روبه‌رو می‌شود. لوکا گوادانینو تهیه کننده فیلم است و فیلم در ونیز نیز برای کسب شیر طلایی در صف مدعیان است.

«خانم فلاور فوق‌العاده» از بریتانیا به کارگردانی ایین فورسیث، جین پولارد؛ زندگی‌ جرالدین فلاور که نامه‌های عاشقانه‌اش اشاره‌ای به زندگی احتمالی جاسوسی وی دارد.

«چهار مادر» محصول ایرلند-بریتانیا به کارگردانی دارن تورنتون؛ داستان یک رمان‌نویس عجیب و غریب که از مادر پیرش و سه زن مسن دیگر مراقبت می‌کند و با اقتباس از «ناهار اواسط آگوست» ساخته شده است.

«زندگی در دو جهان» از ژاپن به کارگردانی میپو او؛ سفر درونی پیچیده فرزند والدینی ناشنوا را دنبال می‌کند.

«از اینکه با ما بانکداری می‌کنید متشکرم» محصول فلسطین-آلمان به کارگردانی لیلا عباس؛ داستان دو خواهر در حال رقابت با زمان برای حفظ ارث خود در مواجهه با نظام‌های ناعادلانه مردسالارانه.

«گرگ‌ها همیشه شب می‌آیند» محصول استرالیا-مغولستان-آلمان به کارگردانی گابریل برادی؛ مستندی داستانی از زندگی یک خانواده در روستایی از مغولستان که با تغییرات آب و هوایی مواجه است. این فیلم در جشنواره تورنتو در بخش پلتفرم نمایش داده می‌شود.

«زیر آتشفشان» از لهستان به کارگردانی دامیان کوکور؛ درباره تعطیلات یک خانواده اوکراینی درکنار ساحل که با وقوع جنگ مختل می‌شود و موجب پناهنده شدن آنها می‌شود. این فیلم پس از نمایش در تورنتو راهی جشنواره لندن می‌شود.

«سرخابی» محصول مشترک ایتالیا-فرانسه-بلژیک به کارگردانی مائورا دلپرو؛ درباره یک دهکده کوهستانی دورافتاده ایتالیایی است که با ورود یک سرباز فراری آرامشش به هم می‌خورد. این فیلم در جشنواره ونیز در بخش رقابت اصلی برای کسب شیر طلایی حضور دارد.

فیلم برنده جشنواره لندن ۲۰ اکتبر تعیین می‌شود. «شیطان وجود ندارد» هاماگوچی ریوسو که برنده بخش رقابتی سال ۲۰۲۳ و «کورساژ» ماری کروتزر برنده سال ۲۰۲۲ این جشنواره بوده اند.

جشنواره لندن بخش رقابتی برای انتخاب بهترین مستند، اولین فیلم بلند و فیلم کوتاه هم دارد.

این جشنواره از ۹ تا ۲۰ اکتبر (۱۸ تا ۲۹ مهر) برگزار می‌شود.

منبع: مهر

752898