مصر به رژیم غاصب صهیونیستی هشدار داد

رئیس جمهور مصر درباره پیآمدهای اقدام رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش‌ در کرانه باختری هشدار داد.

تصویر مصر به رژیم غاصب صهیونیستی هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر امروز میزبان هیأتی از کنگره آمریکا به ریاست سناتور «جونی ارنست» بود.

السیسی در این دیدار ضمن هشدار درباره خطرات بزرگ اقدام رژیم صهیونیستی برای تشدید تنش‌های کنونی در کرانه باختری، بر ضرورت تشریک مساعی جامعه جهانی برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین تأکید کرد.

وی خواستار تلاش جامعه جهانی برای اجرای راه‌حل دو دولتی به عنوان ضامن تشکیل کشور مستقل فلسطین شد تا منطقه به جای وضعیت کنونی مملو از خشونت و ویرانی، به وضعیت جدیدی منتقل شود که صلح و امنیت پایدار در آن حاکم باشد.

رژیم صهیونیستی از روز گذشته عملیات گسترده‌ای را در طوباس، جِنین و طولکرم واقع در شمال کرانه باختری آغاز کرده که تاکنون به شهادت دستکم ۱۷ نفر منجر شده است.

در همین ارتباط جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین یورش گسترده نظامیان صهیونیست به کرانه باختری را محکوم کردند.

جهاد اسلامی در بیانیه ای اعلام کرد: دشمن در تلاش است تا واقعیت‌های میدانی جدیدی را با هدف تسخیر و الحاق کرانه باختری اشغالی و گسترش حاکمیت خود بر مقدسات ما در جنگی وجودی علیه مردم فلسطین تحمیل کند.

در این بیانیه آمده است که لشکرکشی به کرانه باختری اشغالی در چارچوب برنامه‌های دشمن برای تحمیل کنترل بر شهر بیت المقدس و مسجد مبارک الاقصی صورت می‌گیرد.

منبع: ایرنا

752866