حمله رژیم صهیونیستی مانع سفر محمود عباس به عربستان

منابع فلسطینی اعلام کردند که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سفرش را به ریاض نیمه کار رها کرده است.

تصویر حمله رژیم صهیونیستی مانع سفر محمود عباس به عربستان

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سفرش به عربستان را به دنبال یورش نظامی صهیونیستها به شهرهای شمالی کرانه باختری نیمه کاره رها کرد.

وی به دنبال حمله ارتش اشغالگر به شمال کرانه باختری که بر اثر آن بیست فلسطینی تاکنون شماری از فلسطینی ها شهید شده اند، سفر خود را نیمه کاره رها کرده و به رام الله بازگشت.

این درحالی است که پیش از این محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در ریاض درباره روند مذاکرات آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

طرفین در این دیدار آخرین تحولات در سرزمین اشغالی فلسطین و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای توقف حملات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کرانه باختری را مورد بحث و ارزیابی قرار دادند.

محمود عباس در خصوص عواقب خطرناک اظهارات و اقدامات تحریک‌آمیز مقامات صهیونیست در خصوص اماکن مقدس مسلمانان و مسیحیان در فلسطین به‌ویژه تصمیم ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای ساخت کنیسه در مسجد الاقصی هشدار داد.

بن سلمان با تاکید بر اینکه موضع عربستان سعودی در حمایت از آرمان فلسطین تغییر نکرده، گفت: باید آتش‌بس فوری در نوار غزه برقرار شود.

ولیعهد سعودی بر حمایت عربستان از ملت فلسطین تاکید کرد و گفت که ریاض تمام تلاش خود را برای توقف جنگ در غزه به کار می گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر

752747